Modely uživatelských preferencí v prostředí webovských obchodů
Models of user preferences in e-shop environment
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/30703/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/30703Identifikátory
SIS: 70674
Kolekce
- Kvalifikační práce [11264]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ondreička, Matúš
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Softwarové systémy
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwarového inženýrství
Datum obhajoby
2. 2. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Cílem práce je získat přehled v široké oblasti modelů uživatelských preferencí v prostředí internetových obchodů. Z popsané množiny modelů bude vybrána část, pro kterou budou navrženy konkrétní metody výpočtu preferencí. Vybrané modely budou pak spolu s návrhem odpovídajícího webového prostředí implementované do formy ucelené fungující internetové aplikace. Součástí vytvořené aplikace je i obsažení vhodné množiny testovacích dat. Nad těmito daty budou provedeny praktické experimenty, jejichž výsledky budou zohledněny v rámci posouzení dosáhnuté funkčnosti aplikace a jejího přínosu pro stávající uživatele internetových obchodů. Získaná uživatelská odezva bude pak využita pro stanovení dalších možností vývoje implementované aplikace.
The aim of this work is to gain insight into the broad range of models of user preferences inside an e-shop environment. A specific group of models will be selected from the overall described set, and an exact method of calculation for these models will be introduced. The selected models, together with a corresponding web environment design, will then be implemented into a comprehensive form of a working web application. An integral part of the application is formed by the inclusion of an appropriate set of test data. Based on these data, practical experiments will be carried out, and consequent results will be considered in the assessment of the functionality of the provided application and its potential contribution for existing e-shop users. Acquired user feedback will then be used to identify further development opportunities of the implemented application.