dc.contributor.advisor | Vondráčková, Petra | |
dc.creator | Fenclová, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2017-04-21T07:13:55Z | |
dc.date.available | 2017-04-21T07:13:55Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/30891 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá dopravou v Praze v klidu. Především se soustředí na možnosti krátkodobého parkování na okraji města u stanic metra a vlaků. Shrnuje, jaké jsou podmínky pro lidi, kteří využívají kombinovanou dopravu osobní automobil - navazující městská hromadná doprava. Hlavní část práce se soustředí na parkoviště systému P+R, kde se zabývá především jejich polohou a obsazeností. Dále zmiňuje i systém B+R a K+R. V další části je vyhodnoceno dotazníkové šetření, které bylo uskutečněno s respondenty, kteří pravidelně dojíždějí do Prahy z jejího okolí, především za zaměstnáním či vzděláním. Z dotazníků je zřejmé, že povědomí o možnostech parkování na okraji Prahy je nízké. Pokud je respondent seznámen s možnostmi tohoto parkování, pak systém většinou nevyužívá. A to z mnoha příčin, které jsou shrnuty ve vyhodnocení dotazníkového šetření. Cílem práce je informovat o službách systému P+R a upozornit na nedostatky spojené s tímto systémem, které byly zmiňovány buďto v dotaznících nebo vyplynuly přímo z dat o obsazenosti parkovišť. Klíčová slova: systém P+R, parkoviště, dojíždění osobním automobilem, Praha | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis concerns the traffic in Prague. It targets the potentialities of short-term parking on the city outskirts, on metro and train stations, and summarizes the conditions for people who combine personal and public transport in their commuting. The central part of the thesis focuses on the park and ride (P+R) scheme, and their location and availability. The bike and ride (B+R) and kiss and ride (K+R) systems are regarded as well. A questionnaire, carried out with respondents who regularly commute to Prague for employment or education, is evaluated. It comes out clearly that awareness of parking possibilities on the outskirts of Prague is low. And even if a respondent is aware of the possibilities, then the system is usually not used, for reasons that are summarized in the evaluation of the questionnaire. The goal of the thesis is to inform about P+R system and to highlight its shortcomings, which have been either deduced from the questionnaire or derived from P+R usage data. Keywords: system P+R, parking, commuting by car, Prague | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.subject | commuting by car | en_US |
dc.subject | parking | en_US |
dc.subject | Prague | en_US |
dc.subject | system P+R | en_US |
dc.subject | dojíždění osobním automobilem | cs_CZ |
dc.subject | parkoviště | cs_CZ |
dc.subject | Praha | cs_CZ |
dc.subject | systém P+R | cs_CZ |
dc.title | Systém Park and Ride (P+R) v Praze | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-06-18 | |
dc.description.department | Department of Social Geography and Regional Develop. | en_US |
dc.description.department | Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 79723 | |
dc.title.translated | Park and Ride System (P+R) in Prague | en_US |
dc.contributor.referee | Chmelík, Jakub | |
dc.identifier.aleph | 001276076 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Geografie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Geography Oriented at Education - Mathematics Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.program | Geografie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Geography | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop. | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Geografie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Geography Oriented at Education - Mathematics Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Geografie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Geography | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zabývá dopravou v Praze v klidu. Především se soustředí na možnosti krátkodobého parkování na okraji města u stanic metra a vlaků. Shrnuje, jaké jsou podmínky pro lidi, kteří využívají kombinovanou dopravu osobní automobil - navazující městská hromadná doprava. Hlavní část práce se soustředí na parkoviště systému P+R, kde se zabývá především jejich polohou a obsazeností. Dále zmiňuje i systém B+R a K+R. V další části je vyhodnoceno dotazníkové šetření, které bylo uskutečněno s respondenty, kteří pravidelně dojíždějí do Prahy z jejího okolí, především za zaměstnáním či vzděláním. Z dotazníků je zřejmé, že povědomí o možnostech parkování na okraji Prahy je nízké. Pokud je respondent seznámen s možnostmi tohoto parkování, pak systém většinou nevyužívá. A to z mnoha příčin, které jsou shrnuty ve vyhodnocení dotazníkového šetření. Cílem práce je informovat o službách systému P+R a upozornit na nedostatky spojené s tímto systémem, které byly zmiňovány buďto v dotaznících nebo vyplynuly přímo z dat o obsazenosti parkovišť. Klíčová slova: systém P+R, parkoviště, dojíždění osobním automobilem, Praha | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis concerns the traffic in Prague. It targets the potentialities of short-term parking on the city outskirts, on metro and train stations, and summarizes the conditions for people who combine personal and public transport in their commuting. The central part of the thesis focuses on the park and ride (P+R) scheme, and their location and availability. The bike and ride (B+R) and kiss and ride (K+R) systems are regarded as well. A questionnaire, carried out with respondents who regularly commute to Prague for employment or education, is evaluated. It comes out clearly that awareness of parking possibilities on the outskirts of Prague is low. And even if a respondent is aware of the possibilities, then the system is usually not used, for reasons that are summarized in the evaluation of the questionnaire. The goal of the thesis is to inform about P+R system and to highlight its shortcomings, which have been either deduced from the questionnaire or derived from P+R usage data. Keywords: system P+R, parking, commuting by car, Prague | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012760760106986 | |