dc.contributor.advisor | Reifová, Irena | |
dc.creator | Karlasová, Eva | |
dc.date.accessioned | 2017-04-21T08:15:36Z | |
dc.date.available | 2017-04-21T08:15:36Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/31166 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce "Generační rozdíly v sociálním užití audiovizuálních obsahů" pojednává o problematice proměňujícího se charakteru mediálních publik, zabývá se definicí nových médií, představuje pojem re-mediace a trend mediální konvergence. Pozornost je věnována také televizním a počítačovým sítím jako zprostředkovatelům audiovizuálních obsahů a teoretickým principům pojícím se s kvalitativním výzkumem publik. Praktická část práce je tvořena samostatným kvalitativním výzkumem, v jehož rámci byla provedena analýza zkoumající vzorek dvaceti respondentů - rodičů a jejich dětí. Použitou metodou je hloubkový rozhovor pomocí návodu. Výstup z práce zahrnuje typologii zkoumaných příjemců, postihnutí základních rozdílů, které byly ve výzkumné sondě mezi generacemi zaznamenány, a shrnutí toho, co v oblasti sociálního užití audiovizuálních médií změnil příchod ICT do domácností. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This diploma thesis "Generational Differences in Social Use of Audiovisual Contents" outlines the problems of the transforming nature of media audiences. The definition of new media, the concept of remediation, and the trend of media convergence are introduced. Attention is devoted to television and computer networks as mediators of audiovisual contents; as well as to theoretical principles related to qualitative audience research. The practical part consists of separate qualitative research, in which analysis is made to investigate a sample of twenty respondents - parents and their children. The method used is an in-depth interview with instructions. The outcome of this work is the typology of beneficiaries surveyed; description of the fundamental differences between generations that we have experienced in our research and a summary of what has changed in the social use of audiovisual media after the arrival of ICTs in surveyed households. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.title | Generační rozdíly v sociálním užití audiovizuálních obsahů | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-06-21 | |
dc.description.department | Department of Media Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 87182 | |
dc.title.translated | Generational differences in social use of audiovisual contents | en_US |
dc.contributor.referee | Bednařík, Petr | |
dc.identifier.aleph | 001284651 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Mediální studia | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Media Studies | en_US |
thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra mediálních studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Media Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Mediální studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Media Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce "Generační rozdíly v sociálním užití audiovizuálních obsahů" pojednává o problematice proměňujícího se charakteru mediálních publik, zabývá se definicí nových médií, představuje pojem re-mediace a trend mediální konvergence. Pozornost je věnována také televizním a počítačovým sítím jako zprostředkovatelům audiovizuálních obsahů a teoretickým principům pojícím se s kvalitativním výzkumem publik. Praktická část práce je tvořena samostatným kvalitativním výzkumem, v jehož rámci byla provedena analýza zkoumající vzorek dvaceti respondentů - rodičů a jejich dětí. Použitou metodou je hloubkový rozhovor pomocí návodu. Výstup z práce zahrnuje typologii zkoumaných příjemců, postihnutí základních rozdílů, které byly ve výzkumné sondě mezi generacemi zaznamenány, a shrnutí toho, co v oblasti sociálního užití audiovizuálních médií změnil příchod ICT do domácností. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis "Generational Differences in Social Use of Audiovisual Contents" outlines the problems of the transforming nature of media audiences. The definition of new media, the concept of remediation, and the trend of media convergence are introduced. Attention is devoted to television and computer networks as mediators of audiovisual contents; as well as to theoretical principles related to qualitative audience research. The practical part consists of separate qualitative research, in which analysis is made to investigate a sample of twenty respondents - parents and their children. The method used is an in-depth interview with instructions. The outcome of this work is the typology of beneficiaries surveyed; description of the fundamental differences between generations that we have experienced in our research and a summary of what has changed in the social use of audiovisual media after the arrival of ICTs in surveyed households. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012846510106986 | |