Zobrazit minimální záznam

Reuven Feuerstein's instrumental enrichment program as the option of learner's learning competency development
dc.contributor.advisorKrykorková, Hana
dc.creatorŠvárová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-04-26T18:05:22Z
dc.date.available2017-04-26T18:05:22Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/31858
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce řeší otázku rozvojetvomých možností v procesu školního učení. Tato otázka je zasazena do kontextu změn, jež v dnešní době probíhají v souvislosti s transformací školního kurikula. Nejdůležitějším aspektem těchto změn je pojetí školního učení a poznání jako nejenom kognitivního, ale i osobnostně sociálního rozvoje. Ve vlastním procesu vzdělání a výchovy se tak začíná klást důraz nejen na intelektuální aktivity žáků, ale i na osvojení praktických znalostí a dovedností. Programy škol se tak distancují od jednostranného pamětního učení a naopak zdůrazňují užívání takových způsobů vyučování, které žákům umožní, aby se stali aktivními účastníky svého vzdělání. V oficiálních školních dokumentech je tento postoj vyjádřen ve varietě učebních kompetencí. Vzhledem ale k tomu, že při formování učebních kompetencí nejsou konkrétní metody vždy k dispozici, snaží se tato diplomová práce představit jednu z možností, kterými je možné stimulovat žáky a rozvíjet jejich dovednosti a schopnosti, které se dnes považují za klíčové.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis presents the question of development options in the process of school leaming. This question is solved in the context of changes that are related to the transformation of school curriculum. The most important aspect of those changes is the conception of the school leaming as a pupiľ s cognitive as well as personal and social development. The process of education starts to insist on pupils' s intellectual activities as well as on achievement of practical knowledge and skills. The school programs distance from memory leaming and emphasize using those ways of instruction where pupils become active participants of instruction. Oficial school documents express these thoughts as a concept of leaming competency. However, concrete methods to form leaming competency are not available in these documents. Thaťs why this thesis tries to present one option how to stimulate pupils and how to develop their skills and abilities that are considered to be crucial.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleProgram Instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina jako jedna z možností rozvoje učebních kompetencí žákůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-20
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId93731
dc.title.translatedReuven Feuerstein's instrumental enrichment program as the option of learner's learning competency developmenten_US
dc.contributor.refereeKoťa, Jaroslav
dc.identifier.aleph001406616
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce řeší otázku rozvojetvomých možností v procesu školního učení. Tato otázka je zasazena do kontextu změn, jež v dnešní době probíhají v souvislosti s transformací školního kurikula. Nejdůležitějším aspektem těchto změn je pojetí školního učení a poznání jako nejenom kognitivního, ale i osobnostně sociálního rozvoje. Ve vlastním procesu vzdělání a výchovy se tak začíná klást důraz nejen na intelektuální aktivity žáků, ale i na osvojení praktických znalostí a dovedností. Programy škol se tak distancují od jednostranného pamětního učení a naopak zdůrazňují užívání takových způsobů vyučování, které žákům umožní, aby se stali aktivními účastníky svého vzdělání. V oficiálních školních dokumentech je tento postoj vyjádřen ve varietě učebních kompetencí. Vzhledem ale k tomu, že při formování učebních kompetencí nejsou konkrétní metody vždy k dispozici, snaží se tato diplomová práce představit jednu z možností, kterými je možné stimulovat žáky a rozvíjet jejich dovednosti a schopnosti, které se dnes považují za klíčové.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis presents the question of development options in the process of school leaming. This question is solved in the context of changes that are related to the transformation of school curriculum. The most important aspect of those changes is the conception of the school leaming as a pupiľ s cognitive as well as personal and social development. The process of education starts to insist on pupils' s intellectual activities as well as on achievement of practical knowledge and skills. The school programs distance from memory leaming and emphasize using those ways of instruction where pupils become active participants of instruction. Oficial school documents express these thoughts as a concept of leaming competency. However, concrete methods to form leaming competency are not available in these documents. Thaťs why this thesis tries to present one option how to stimulate pupils and how to develop their skills and abilities that are considered to be crucial.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014066160106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV