Zobrazit minimální záznam

Catholic social teaching in the Curriculum of Catholic High Schools of the Czech Republic
dc.contributor.advisorEliáš, Vojtěch
dc.creatorŠvarc, Pavel
dc.date.accessioned2017-04-26T18:13:52Z
dc.date.available2017-04-26T18:13:52Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/31895
dc.description.abstractPráce se zabývá výukou katolické sociální nauky na církevních středních školách. Autor nejprve uvádí obecné základy katolické sociální nauky, v dalším se potom zabývá jednotlivými aspekty tohoto učení podrobněji. Při tom postupuje metodou od obecného ke konkrétnímu. Všímá si filosofického a teologického kontextu katolické sociální nauky, jejího formování encyklikami jednotlivých papežů a následně aplikace tohoto učení v národnostních podmínkách, zejména v České republice. Významově stěžejní částí práce je výzkum vyučování katolické sociální nauky na středních církevních školách České republiky. Autor si v něm klade otázku, zda-li je katolická sociální nauka na středních církevních školách vůbec vyučována, případně v jaké úrovni. Výsledek výzkumu nakonec považuje za impuls pro další práci na jejím zavedení do osnov výuky těchto škol.cs_CZ
dc.description.abstractThe work is deal with the education of Catholic social teaching on church schools. At first author mentions general elements of Catholic social doctrine, the next describes various aspects of this learning in more details. He uses method, when he proceeds from general to specific. Author attends to the philosophical and theological context of Catholic social doctrine, its formation of the Popes encyclical and application of this doctrine to the national conditions, especially in the Czech Republic in the end. The main part of the work is research on education of Catholic social teaching in secondary church schools of the Czech Republic. The author wonders in it, whether the Catholic social teaching is taught in secondary church schools, eventually at what level. The result of research author finally considers to impulse for further work on its introduction into the teaching curriculum of these schools.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectkatolická - sociální - nauka - školství - výukacs_CZ
dc.subjectcatholic - social - doctrine - education - teachingen_US
dc.titleKatolická sociální nauka v osnovách církevních středních škol ČRcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-13
dc.description.departmentDepartment of Pastoral Theology and Law Sciencesen_US
dc.description.departmentKatedra pastorálních oborů a právních vědcs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId78094
dc.title.translatedCatholic social teaching in the Curriculum of Catholic High Schools of the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeKuźniar, Mariusz
dc.identifier.aleph001374828
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTheological educationen_US
thesis.degree.disciplineTeologické naukycs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeologické naukycs_CZ
uk.degree-discipline.enTheological educationen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá výukou katolické sociální nauky na církevních středních školách. Autor nejprve uvádí obecné základy katolické sociální nauky, v dalším se potom zabývá jednotlivými aspekty tohoto učení podrobněji. Při tom postupuje metodou od obecného ke konkrétnímu. Všímá si filosofického a teologického kontextu katolické sociální nauky, jejího formování encyklikami jednotlivých papežů a následně aplikace tohoto učení v národnostních podmínkách, zejména v České republice. Významově stěžejní částí práce je výzkum vyučování katolické sociální nauky na středních církevních školách České republiky. Autor si v něm klade otázku, zda-li je katolická sociální nauka na středních církevních školách vůbec vyučována, případně v jaké úrovni. Výsledek výzkumu nakonec považuje za impuls pro další práci na jejím zavedení do osnov výuky těchto škol.cs_CZ
uk.abstract.enThe work is deal with the education of Catholic social teaching on church schools. At first author mentions general elements of Catholic social doctrine, the next describes various aspects of this learning in more details. He uses method, when he proceeds from general to specific. Author attends to the philosophical and theological context of Catholic social doctrine, its formation of the Popes encyclical and application of this doctrine to the national conditions, especially in the Czech Republic in the end. The main part of the work is research on education of Catholic social teaching in secondary church schools of the Czech Republic. The author wonders in it, whether the Catholic social teaching is taught in secondary church schools, eventually at what level. The result of research author finally considers to impulse for further work on its introduction into the teaching curriculum of these schools.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra pastorálních oborů a právních vědcs_CZ
dc.identifier.lisID990013748280106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV