dc.contributor.advisor | Gillernová, Ilona | |
dc.creator | Cápalová, Jitka | |
dc.date.accessioned | 2017-03-17T11:40:04Z | |
dc.date.available | 2017-03-17T11:40:04Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/3257 | |
dc.description.abstract | Předložená práce si klade za úkol přispět k poznání sociální struktury a dynamiky existující ve skupinách dětí zařazených do dětských diagnostických ústavů. Dále práce obsahuje model diagnostické a terapeutické práce odborného týmu diagnostil.:kt'ihu ústavu s dílětem, které je do zařízeni umístěno pro poruchy chování. Vychovné skupiny dětí v diagnostických ústavech jsou svým složením, zaměřením i funkčností výrazně speci1ické, stejně jako je specifické prostředí diagnostických ústavů obecně. Struktura výchovných skupin je značně proměnlivá v čase a závislá na aktuálním složení klientely. Odborný tým diagnostického ústavu klade důraz především na práci s dítětem v kontextu vztahů a interakcí v rámci vrstevnické skupiny, kde dochází k četným situacím s diagnostickým i terapeutickým potenciálem. I v rámci skupiny je ovšem třeba ke každému dítěti přistupovat individuálně,. s ohledem na jeho vývojovou úroveň, schopnosti a dovednosti. Hledání společných prvků a zákonitostí sociálních vztahů v takových skupinách proto není jednoduché a je třeba počítat s jistou otevřeností jeho závěrů. Ve snaze vytvořit model práce týmu diagnostického ústavu s umístěným dítětem klademe důraz na koordinaci odborných pohledů a individuální přístup k dítěti v rámci výchovné skupiny, a to ve snaze vytvořit pro něj během diagnostického... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Sociální vztahy ve skupinách pubescentů v diagnostických ústavech | cs_CZ |
dc.type | rigorózní práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-03-30 | |
dc.description.department | Department of Psychology | en_US |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 26578 | |
dc.title.translated | Social relations in pubescent groups in diagnostic institutes | en_US |
dc.contributor.referee | Šírová, Eva | |
dc.identifier.aleph | 000753248 | |
thesis.degree.name | PhDr. | |
thesis.degree.level | rigorózní řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology | en_US |
thesis.degree.discipline | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | rigorózní práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Psychology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Předložená práce si klade za úkol přispět k poznání sociální struktury a dynamiky existující ve skupinách dětí zařazených do dětských diagnostických ústavů. Dále práce obsahuje model diagnostické a terapeutické práce odborného týmu diagnostil.:kt'ihu ústavu s dílětem, které je do zařízeni umístěno pro poruchy chování. Vychovné skupiny dětí v diagnostických ústavech jsou svým složením, zaměřením i funkčností výrazně speci1ické, stejně jako je specifické prostředí diagnostických ústavů obecně. Struktura výchovných skupin je značně proměnlivá v čase a závislá na aktuálním složení klientely. Odborný tým diagnostického ústavu klade důraz především na práci s dítětem v kontextu vztahů a interakcí v rámci vrstevnické skupiny, kde dochází k četným situacím s diagnostickým i terapeutickým potenciálem. I v rámci skupiny je ovšem třeba ke každému dítěti přistupovat individuálně,. s ohledem na jeho vývojovou úroveň, schopnosti a dovednosti. Hledání společných prvků a zákonitostí sociálních vztahů v takových skupinách proto není jednoduché a je třeba počítat s jistou otevřeností jeho závěrů. Ve snaze vytvořit model práce týmu diagnostického ústavu s umístěným dítětem klademe důraz na koordinaci odborných pohledů a individuální přístup k dítěti v rámci výchovné skupiny, a to ve snaze vytvořit pro něj během diagnostického... | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990007532480106986 | |