Zobrazit minimální záznam

Social relations in pubescent groups in diagnostic institutes
dc.contributor.advisorGillernová, Ilona
dc.creatorCápalová, Jitka
dc.date.accessioned2017-03-17T11:40:04Z
dc.date.available2017-03-17T11:40:04Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/3257
dc.description.abstractPředložená práce si klade za úkol přispět k poznání sociální struktury a dynamiky existující ve skupinách dětí zařazených do dětských diagnostických ústavů. Dále práce obsahuje model diagnostické a terapeutické práce odborného týmu diagnostil.:kt'ihu ústavu s dílětem, které je do zařízeni umístěno pro poruchy chování. Vychovné skupiny dětí v diagnostických ústavech jsou svým složením, zaměřením i funkčností výrazně speci1ické, stejně jako je specifické prostředí diagnostických ústavů obecně. Struktura výchovných skupin je značně proměnlivá v čase a závislá na aktuálním složení klientely. Odborný tým diagnostického ústavu klade důraz především na práci s dítětem v kontextu vztahů a interakcí v rámci vrstevnické skupiny, kde dochází k četným situacím s diagnostickým i terapeutickým potenciálem. I v rámci skupiny je ovšem třeba ke každému dítěti přistupovat individuálně,. s ohledem na jeho vývojovou úroveň, schopnosti a dovednosti. Hledání společných prvků a zákonitostí sociálních vztahů v takových skupinách proto není jednoduché a je třeba počítat s jistou otevřeností jeho závěrů. Ve snaze vytvořit model práce týmu diagnostického ústavu s umístěným dítětem klademe důraz na koordinaci odborných pohledů a individuální přístup k dítěti v rámci výchovné skupiny, a to ve snaze vytvořit pro něj během diagnostického...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleSociální vztahy ve skupinách pubescentů v diagnostických ústavechcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-03-30
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId26578
dc.title.translatedSocial relations in pubescent groups in diagnostic institutesen_US
dc.contributor.refereeŠírová, Eva
dc.identifier.aleph000753248
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPředložená práce si klade za úkol přispět k poznání sociální struktury a dynamiky existující ve skupinách dětí zařazených do dětských diagnostických ústavů. Dále práce obsahuje model diagnostické a terapeutické práce odborného týmu diagnostil.:kt'ihu ústavu s dílětem, které je do zařízeni umístěno pro poruchy chování. Vychovné skupiny dětí v diagnostických ústavech jsou svým složením, zaměřením i funkčností výrazně speci1ické, stejně jako je specifické prostředí diagnostických ústavů obecně. Struktura výchovných skupin je značně proměnlivá v čase a závislá na aktuálním složení klientely. Odborný tým diagnostického ústavu klade důraz především na práci s dítětem v kontextu vztahů a interakcí v rámci vrstevnické skupiny, kde dochází k četným situacím s diagnostickým i terapeutickým potenciálem. I v rámci skupiny je ovšem třeba ke každému dítěti přistupovat individuálně,. s ohledem na jeho vývojovou úroveň, schopnosti a dovednosti. Hledání společných prvků a zákonitostí sociálních vztahů v takových skupinách proto není jednoduché a je třeba počítat s jistou otevřeností jeho závěrů. Ve snaze vytvořit model práce týmu diagnostického ústavu s umístěným dítětem klademe důraz na koordinaci odborných pohledů a individuální přístup k dítěti v rámci výchovné skupiny, a to ve snaze vytvořit pro něj během diagnostického...cs_CZ
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990007532480106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV