Zobrazit minimální záznam

Integration of children with special needs into libraries
dc.contributor.advisorVášová, Lidmila
dc.creatorNavrátilová, Michaela
dc.date.accessioned2020-08-26T16:13:33Z
dc.date.available2020-08-26T16:13:33Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/32663
dc.description.abstract(in English) The thesis deals with integration of children with special needs into libraries. It is precisely meant visually disabled, hearing impaired, physically and mentally handicapped children and children with specific learning disability as well. Integration of disabled people from general point of view is paid attention into the first part. The exact types of disability as well as their classification and specialties or chosen communication principles are presented here. Next, this thesis outlines some possibilities how to integrate those children into libraries and which types of services and programs should be designed and offered by libraries but the main target is to introduce the working methods with disabled children. There is a detail presentation of the integration project "Ruku v ruce" (Hand in Hand) in the thesis, which is realized in Jiří Mahen Library in Brno. The current state of librarian work with children with specific needs is outlined based on the realized survey. The questionnaires were sent to the selected libraries in South-Moravian Region. One chapter is quite deeply focused on games for disabled children and it significantly includes as the relaxing as group games which developing every single abilities, like memory, mind, speech, attention [Author's abstract].en_US
dc.description.abstract(česky) Práce pojednává o integraci handicapovaných dětí do knihoven (konkrétně to jsou skupiny zrakově, sluchově, tělesně a mentálně handicapovaných dětí a dětí se specifickými poruchami učení). Nejprve se věnuje integraci zdravotně postižených obecně. Zabývá se jednotlivými druhy postižení, jejich klasifikací, specifickými zvláštnostmi, vybranými zásadami komunikace. Nastiňuje možnosti, jakým způsobem integrovat handicapované děti, jaké služby a programy jim může knihovna nabízet. Cílem je seznámení se způsoby práce s handicapovanými dětmi. Podrobněji je prezentován integrační projekt Ruku v Ruce, který je realizován v Knihovně Jiřího Mahena v Brně. Současný stav knihovnické práce s handicapovanými dětmi je představen prostřednictvím ankety, která byla rozeslána vybraným knihovnám Jihomoravského kraje. Důkladně je rozpracována kapitola, která se věnuje hrám s handicapovanými dětmi. Důraz je kladen na relaxační hry, skupinové hry a na hry, které rozvíjí jednotlivé schopnosti dětí (paměť, myšlení, řeč, pozornost) [Autorský abstrakt].cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectPublic librariesen_US
dc.subjectlibrary servicesen_US
dc.subjectchildren programsen_US
dc.subjectchildren's librariesen_US
dc.subjectintegrationen_US
dc.subjectintegration into librariesen_US
dc.subjectintegration programsen_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectusers with special needsen_US
dc.subjectchildren with special needsen_US
dc.subjectdisabled childrenen_US
dc.subjectvisually disabled childrenen_US
dc.subjectheaen_US
dc.subjectveřejné knihovnycs_CZ
dc.subjectslužby knihovencs_CZ
dc.subjectprogramy pro dětics_CZ
dc.subjectknihovny pro dětics_CZ
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.subjectintegrace do knihovencs_CZ
dc.subjectintegrační programycs_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectuživatelé se specifickými potřebamics_CZ
dc.subjecthandicapované dětics_CZ
dc.subjectpostižené dětics_CZ
dc.subjectzrakově postižené dětics_CZ
dc.subjectsluchově postižené dětics_CZ
dc.titleIntegrace handicapovaných dětí do knihovencs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-06
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId97476
dc.title.translatedIntegration of children with special needs into librariesen_US
dc.contributor.refereeSoučková, Veronika
dc.identifier.aleph001368463
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation and Library Studiesen_US
thesis.degree.disciplineInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation and Library Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation and Library Studiesen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation and Library Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Práce pojednává o integraci handicapovaných dětí do knihoven (konkrétně to jsou skupiny zrakově, sluchově, tělesně a mentálně handicapovaných dětí a dětí se specifickými poruchami učení). Nejprve se věnuje integraci zdravotně postižených obecně. Zabývá se jednotlivými druhy postižení, jejich klasifikací, specifickými zvláštnostmi, vybranými zásadami komunikace. Nastiňuje možnosti, jakým způsobem integrovat handicapované děti, jaké služby a programy jim může knihovna nabízet. Cílem je seznámení se způsoby práce s handicapovanými dětmi. Podrobněji je prezentován integrační projekt Ruku v Ruce, který je realizován v Knihovně Jiřího Mahena v Brně. Současný stav knihovnické práce s handicapovanými dětmi je představen prostřednictvím ankety, která byla rozeslána vybraným knihovnám Jihomoravského kraje. Důkladně je rozpracována kapitola, která se věnuje hrám s handicapovanými dětmi. Důraz je kladen na relaxační hry, skupinové hry a na hry, které rozvíjí jednotlivé schopnosti dětí (paměť, myšlení, řeč, pozornost) [Autorský abstrakt].cs_CZ
uk.abstract.en(in English) The thesis deals with integration of children with special needs into libraries. It is precisely meant visually disabled, hearing impaired, physically and mentally handicapped children and children with specific learning disability as well. Integration of disabled people from general point of view is paid attention into the first part. The exact types of disability as well as their classification and specialties or chosen communication principles are presented here. Next, this thesis outlines some possibilities how to integrate those children into libraries and which types of services and programs should be designed and offered by libraries but the main target is to introduce the working methods with disabled children. There is a detail presentation of the integration project "Ruku v ruce" (Hand in Hand) in the thesis, which is realized in Jiří Mahen Library in Brno. The current state of librarian work with children with specific needs is outlined based on the realized survey. The questionnaires were sent to the selected libraries in South-Moravian Region. One chapter is quite deeply focused on games for disabled children and it significantly includes as the relaxing as group games which developing every single abilities, like memory, mind, speech, attention [Author's abstract].en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990013684630106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV