Člověk v labyrintu hodnot K otázce možností a limitů naplňování smyslu života v dnešním světě
Human being in the labyrinth of values Questioning the possibilities and limits of fullfilling the sense of life in nowadays world Human being in the labyrinth of values Questioning the possibilities and limits of fullfilling the sense of life in nowadays world Human being in the labyrinth of values Questioning the possibilities and limits of fullfilling the sense of life in nowadays world
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32841Identifikátory
SIS: 56572
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Váňová, Miroslava
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Učitelství náboženství, etiky a filozofie
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra učitelství
Datum obhajoby
9. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce "Člověk v labyrintu hodnot - k otázce možností, a limitů naplňování smyslu života v dnešním světě", osciluje tématicky a metodologicky na pomezí sociologie, filosofické antropologie, filosofie výchovy, etiky a filosofie kultury. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část artikuluje filosofické předpoklady, tématizuje problémy krize moderního člověka ve světě globalizace, krizi hodnot, postup hledání smyslu lidské existence, nastolení podmínek dialogu. V Prakticko-empirické části využívá filosofickou reflexi k aplikaci v oblasti výchovy k hodnotám. Tato část také mimo jiné zohledňuje i aspekt vstupu etické výchovy do škol a možná východiska problematiky hodnot mladých lidí.
The graduation thesis "Human being in the labyrinth of values: Questioning the possibilities and limits of fullfilling the sense of life in nowadays world" is dealing with philosophical antropology, philosophy of education, ethics and philosophy of culture. The thesis consists of a theoretical and a practical part. The theorethical part identifies philosophical premises, analyzes the problem of the crisis of a modern man in the world of globalization, the crisis of values, possible ways of searching for the meaning of human existence or establishment of conditions for a dialogue. The practical-empirical part uses a philosophical reflection to the application in the field of education for values. This part among others considers also the aspect of the integration of ethical education in schools and possible ways out of young people's problems of values.