Zobrazit minimální záznam

Education and development of children in lesbian family
dc.creatorSedláčková, Anna
dc.date.accessioned2024-08-07T08:32:25Z
dc.date.available2024-08-07T08:32:25Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/32878
dc.description.abstractSOUHRN: Rigorózní práce se zabývá lesbickými rodinami a specifiky dětí, které v nich vyrůstají. Teoretická část je postavena především na výsledcích výzkumů z USA a Velké Británie. Zabývá se definicí homoparentální rodiny a jejich jednotlivých typů, specifiky výchovy a vztahů a procesem zvaným coming-out. Zmiňuje role, které má v rodině biologická matka, biologický otec, sociální / nevlastní matka. V druhé polovině teoretické části je podrobně rozebrán psychický, genderový a sociální vývoj dětí z lesbických rodin. Uvedeny jsou i některé pohledy dětí na netradiční rodinu a jejich pocity a názory na homosexualitu rodičů. Zařazena je i kapitola týkající se adoptivních lesbických rodin. Výzkum uvedený v empirické části je založen na rozhovoru doplněném projektivními technikami. Výzkumný vzorek tvoří 10 dětí z lesbických rodin ve věku 4 až 15 let. Ve vzorku jsou děti pocházející z předchozího heterosexuálního vztahu i děti, které se do lesbické rodiny narodily plánovaně. Respondenti do vzorku byli získáváni prostřednictvím inzerce a metodou sněhové koule. Výzkum je kvalitativní a jeho výsledky jsou zpracovány formou zpráv o případové studii. Dalším výstupem je seznam klíčových témat, který vznikl metodou vytváření trsů. Výsledky výzkumu potvrdily logiku dělení lesbických rodin na dva základní typy - smíšené a...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with topic of lesbian families and specifics of children from these families. The theoretical part of the work is supported by studies from the USA and the Great Britain in particular. This part is focused on definition of homoparental family and its types, specifics of upbringing and relations within. It also deals with the topic of coming-out. It gives account of the family roles - biological mother, biological father, social mother / stepmother. The second half of the theoretical part describes psychological, gender and social development of the children from lesbian families. There are also mentioned some children's feelings and views of their nontraditional family and homosexuality of their parents. The thesis also deals with lesbian adoptive families. The research presented in the empirical part is based on individual interviews and projective techniques. The study group comprises 10 children between the age 4 and 15. In the study group there are children from previous heterosexual relationship as well as children from planned lesbian families. Participants to the sample were recruited via advertising and snow ball technique. The research is qualitative and its outcomes are elaborated in the form of case study report. The list of crucial themes elaborated through clustering...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVýchova a vývoj dětí v lesbické rodiněcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-11-11
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId93865
dc.title.translatedEducation and development of children in lesbian familyen_US
dc.contributor.refereeŠulová, Lenka
dc.contributor.refereeGillernová, Ilona
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csSOUHRN: Rigorózní práce se zabývá lesbickými rodinami a specifiky dětí, které v nich vyrůstají. Teoretická část je postavena především na výsledcích výzkumů z USA a Velké Británie. Zabývá se definicí homoparentální rodiny a jejich jednotlivých typů, specifiky výchovy a vztahů a procesem zvaným coming-out. Zmiňuje role, které má v rodině biologická matka, biologický otec, sociální / nevlastní matka. V druhé polovině teoretické části je podrobně rozebrán psychický, genderový a sociální vývoj dětí z lesbických rodin. Uvedeny jsou i některé pohledy dětí na netradiční rodinu a jejich pocity a názory na homosexualitu rodičů. Zařazena je i kapitola týkající se adoptivních lesbických rodin. Výzkum uvedený v empirické části je založen na rozhovoru doplněném projektivními technikami. Výzkumný vzorek tvoří 10 dětí z lesbických rodin ve věku 4 až 15 let. Ve vzorku jsou děti pocházející z předchozího heterosexuálního vztahu i děti, které se do lesbické rodiny narodily plánovaně. Respondenti do vzorku byli získáváni prostřednictvím inzerce a metodou sněhové koule. Výzkum je kvalitativní a jeho výsledky jsou zpracovány formou zpráv o případové studii. Dalším výstupem je seznam klíčových témat, který vznikl metodou vytváření trsů. Výsledky výzkumu potvrdily logiku dělení lesbických rodin na dva základní typy - smíšené a...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with topic of lesbian families and specifics of children from these families. The theoretical part of the work is supported by studies from the USA and the Great Britain in particular. This part is focused on definition of homoparental family and its types, specifics of upbringing and relations within. It also deals with the topic of coming-out. It gives account of the family roles - biological mother, biological father, social mother / stepmother. The second half of the theoretical part describes psychological, gender and social development of the children from lesbian families. There are also mentioned some children's feelings and views of their nontraditional family and homosexuality of their parents. The thesis also deals with lesbian adoptive families. The research presented in the empirical part is based on individual interviews and projective techniques. The study group comprises 10 children between the age 4 and 15. In the study group there are children from previous heterosexual relationship as well as children from planned lesbian families. Participants to the sample were recruited via advertising and snow ball technique. The research is qualitative and its outcomes are elaborated in the form of case study report. The list of crucial themes elaborated through clustering...en_US
uk.file-availabilityN
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.embargo.reasonThe document or parts thereof are inaccessible in accordance with Article 6a (7) of the Rigorosum Examination Code in conjunction with Article 10 of the Rector’s Directive No. 6/2010. The full text of the thesis is accessible in the physical database of theses in accordance with Article 6a (5) of the Rigorosum Examination Code.en
uk.embargo.reasonCelý dokument nebo jeho části jsou nepřístupné v souladu s čl. 6a odst. 7 Rigorózního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 10 opatření rektora č. 6/2010. Plný text práce je zpřístupněn prostřednictvím věcné databáze dle čl. 6a odst. 5 Rigorózního řádu Univerzity Karlovy v Praze.cs
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990016857250106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV