Zobrazit minimální záznam

I - The Picture of a Woman
dc.contributor.advisorFulková, Marie
dc.creatorVidrmanová, Hana
dc.date.accessioned2017-03-17T11:50:37Z
dc.date.available2017-03-17T11:50:37Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/3312
dc.description.abstract/Diplomová práce/ Praha 2005 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy 132 s. (Přílohy: 17 x scan dokumentace výzkumu, 7 ilustrační obrazové materiály k textu, 4 kopie studentských koláží.) Cílem práce bylo zmapovat východiska tvorby genderové identity jedince ve společnosti s akcentem na vliv vizuální kultury. Práce se současnou mediální produkcí byla východiskem výtvarněpedagogického projektu zabývajícího se genderovými stereotypy a sociálními rolemi muže a ženy ve společnosti. Završením celého textu diplomové práce je kvalitativní analýza získaných materiálů metodou zakotvené teorie a tvorba vlastní teorie funkce centrální kategorie genderových stereotypů ve výzkumném poli. Správnost volby výzkumné strategie dokládají získané poznatky, funkční teorie a četná východiska pro pokračování a další rozvoj započaté výzkumné práce. Klíčová slova: Genderové stereotypy, genderová identita, sociální role muže a ženy, vizuální kultura, média, moc, společnost, metoda zakotvené teorie.cs_CZ
dc.description.abstract/Thesis/ Prague 2005 - Charles University, Faculty of Education, Department of Art, p. 132 (visual materials: 17 scans of graphic diagrams based on Grounded Theory, 7 illustrations , 4 copies of students' art work.) The goal of the thesis was to analyse and describe the origins and sources of the gender identity constitution in the society with a view to a popular visual culture influence. The present media production was the starting point for the art educational project based on the gender stereotypes generated by media and the traditional description of male and female role stereotypes in the society. The main part of the thesis is the qualitative analysis of the project materials based on Grounded Theory procedures and techniques. Description of the analytic story, central cathegory and several selected main cathegories follow. The results of the qualitative analysis itself based on Grounded Theory, newly constructed theory describing the relations between central and main cathegories in the model of reality i.e. the field of research and other useful outcomes offer many possibilities of deeper analysis and further theoretical development of this theme. Key words: Gender stereotypes, gender identity, male and female social roles, visual culture, media, power, society, Grounded Theory.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleJá - obraz ženycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-01-25
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId20263
dc.title.translatedI - The Picture of a Womanen_US
dc.contributor.refereeSlavík, Jan
dc.identifier.aleph000395746
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Arten_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs/Diplomová práce/ Praha 2005 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy 132 s. (Přílohy: 17 x scan dokumentace výzkumu, 7 ilustrační obrazové materiály k textu, 4 kopie studentských koláží.) Cílem práce bylo zmapovat východiska tvorby genderové identity jedince ve společnosti s akcentem na vliv vizuální kultury. Práce se současnou mediální produkcí byla východiskem výtvarněpedagogického projektu zabývajícího se genderovými stereotypy a sociálními rolemi muže a ženy ve společnosti. Završením celého textu diplomové práce je kvalitativní analýza získaných materiálů metodou zakotvené teorie a tvorba vlastní teorie funkce centrální kategorie genderových stereotypů ve výzkumném poli. Správnost volby výzkumné strategie dokládají získané poznatky, funkční teorie a četná východiska pro pokračování a další rozvoj započaté výzkumné práce. Klíčová slova: Genderové stereotypy, genderová identita, sociální role muže a ženy, vizuální kultura, média, moc, společnost, metoda zakotvené teorie.cs_CZ
uk.abstract.en/Thesis/ Prague 2005 - Charles University, Faculty of Education, Department of Art, p. 132 (visual materials: 17 scans of graphic diagrams based on Grounded Theory, 7 illustrations , 4 copies of students' art work.) The goal of the thesis was to analyse and describe the origins and sources of the gender identity constitution in the society with a view to a popular visual culture influence. The present media production was the starting point for the art educational project based on the gender stereotypes generated by media and the traditional description of male and female role stereotypes in the society. The main part of the thesis is the qualitative analysis of the project materials based on Grounded Theory procedures and techniques. Description of the analytic story, central cathegory and several selected main cathegories follow. The results of the qualitative analysis itself based on Grounded Theory, newly constructed theory describing the relations between central and main cathegories in the model of reality i.e. the field of research and other useful outcomes offer many possibilities of deeper analysis and further theoretical development of this theme. Key words: Gender stereotypes, gender identity, male and female social roles, visual culture, media, power, society, Grounded Theory.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990003957460106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV