Bulvární tisk jako nový mediální fenomén v postkomunistických zemích
Tabloid as a new medial phenomenom in postcomunist countries
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/33204Identifikátory
SIS: 109357
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirák, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
23. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Bulvární tisk, polský bulvární tisk, český bulvární tisk, Fakt, Axel Springer, Blesk, bulvární média, RingierKlíčová slova (anglicky)
Tabloid, polish tabloid, Czech tabloid, Blesk, Ringier, Axel Springer, Fakt, tabloid media(abstrakt) Diplomová práce "Bulvární tisk jako nový mediální fenomén v postkomunistických zemích" hodnotí situaci bulvárních deníků v porovnání se seriózními deníky na trhu v České republice a v Polsku, jakožto v zemích bývalého východního bloku. Diplomová práce primárně zkoumá historické a společenské předpoklady pro vznik bulvárního tisku obecně v zemích středovýchodní Evropy a Polsko a Českou republiku si pak vybírá za dva příklady vhodné k podrobnějšímu studiu problematiky. Diplomová práce si nejprve stanovuje teoretické předpoklady a definice, aby je pak následně v analytické části ověřila na konkrétních veřejně dostupných datech. První část vždy za každou zemi popisuje situaci ze společenského a historického hlediska, hledá souvislosti s historickým vývojem té dané země a zároveň návaznosti na vývoj po roce 1990, po pádu komunistického režimu v obou zemích. Druhá část je vždy analytická. Shrnuje dostupná data za obě země. Zaměřuje se především na data nákladu a tisku, a to i za jednotlivé regiony. Do této analytické části je také zahrnuta grafická a krátká obsahová analýzu nejvýznamnějších bulvárních deníků v té dané zemi. Diplomová práce tak nabízí ucelený komplex informací, vycházející jak z historického a společenského zázemí obou zemí, tak z analýzy aktuálních dat.
Diploma thesis "Tabloid media as a new media phenomenon in post communist countries" deals with the tabloid media in comparison with serious media in post communist countries (examples: Poland and Czech Republic). My diploma thesis looks to the tabloid media as a new phenomenon which appeared in this area after the fall of communism. Diploma thesis searches for a historical and social background of the tabloid media with special regard to the middle European region. I chose Czech Republic and Poland as a examples of this region on which I can demonstrate how tabloid media born and developed and how is their situation on the print media market in both countries. First part of every country chapter starts with the historical and social background, which goes from early 18th century until these days. Second part is analytical. This part analysis data of readership and circulation in both countries to find out how is the real position nowadays of main tabloid media on the print media market in both countries. Diploma thesis also offers short content analysis of main tabloid media in Poland and Czech Republic and short graphic analysis of this tabloid media. Everything together putts a complex look to the development and nowadays position of the tabloid media in post communist countries Czech Republic...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Medializace nových náboženských hnutí v České republice na příkladu Imanuelitů
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOVachničenko, Jevhenija (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2017)Datum obhajoby: 15. 6. 2017Cílem mé práce je charakterizovat hnutí Imanuelitů na základě reflexe hnutí v českých celostátních denících. V teoretické části se věnuji pojmům nová náboženská hnutí a sekty. Dále hnutí Grálu, na které hnutí Imanuelitů ... -
Srovnání bulvárních trendů českých deníků Blesk a Aha! v letech 2006-2012
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSnížková, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2014)Datum obhajoby: 24. 6. 2014Diplomová práce "Srovnání bulvárních trendů českých deníků Blesk a Aha! v období 2006-2012" pojednává o bulvárních trendech ve dvou českých bulvárních denících Blesk a Aha! za období 2006 až 2012. Jedním z cílů je srovnat ... -
Dramatické odpovědi na Molièrova Misantropa
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOZahálka, Michal (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 4. 6. 2013Práce sleduje fenomén fabulačních "druhých dílů" k Molièrovu Misantropovi, jak vznikaly ve francouzské (zejména dramatické) literatuře v různých dobách a společenských situacích - od časů francouzské revoluce až po devadesátá ...