dc.contributor.advisor | Parkan, František | |
dc.creator | Mikeska, Petr | |
dc.date.accessioned | 2017-03-17T11:53:46Z | |
dc.date.available | 2017-03-17T11:53:46Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/3329 | |
dc.description.abstract | Cílem této diplomové práce je porovnat výklady třicetileté války v učebnicích dějepisu ve zvolených časových úsecích mezi léty 1869-2004, tj. v období, ve kterém v českých zemích došlo k několika zásadním politickým a společenským změnám. Při členění sledovaného období na jednotlivé časové úseky, resp. kapitoly, jsou jako mezníky použity školské zákony a přelomové události našich dějin. Školské zákony zpravidla měnily studijní systém, délku školní docházky apod. a byly také odrazem politické situace ve státě. Určovaly i nové výchovné cíle a osnovy jednotlivých předmětů, a tím nepřímo ovlivňovaly textovou podobu učebnic. Určitý vliv měly na obsah učebnic i závěry ze soudobých prací historiků. Historiografickým výzkumem se však zabývám pouze okrajově, hlavním pramenem zkoumání jsou česky psané učebnice dějepisu. Je zřejmé, že prezentace třicetileté války v dějepisných učebnicích byla ovlivňována mnoha faktory, které jsem se pokusil v předložené studii popsat a charakterizovat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | Cílem této diplomové práce je porovnat výklady třicetileté války v učebnicích dějepisu ve zvolených časových úsecích mezi léty 1869-2004, tj. v období, ve kterém v českých zemích došlo k několika zásadním politickým a společenským změnám. Při členění sledovaného období na jednotlivé časové úseky, resp. kapitoly, jsou jako mezníky použity školské zákony a přelomové události našich dějin. Školské zákony zpravidla měnily studijní systém, délku školní docházky apod. a byly také odrazem politické situace ve státě. Určovaly i nové výchovné cíle a osnovy jednotlivých předmětů, a tím nepřímo ovlivňovaly textovou podobu učebnic. Určitý vliv měly na obsah učebnic i závěry ze soudobých prací historiků. Historiografickým výzkumem se však zabývám pouze okrajově, hlavním pramenem zkoumání jsou česky psané učebnice dějepisu. Je zřejmé, že prezentace třicetileté války v dějepisných učebnicích byla ovlivňována mnoha faktory, které jsem se pokusil v předložené studii popsat a charakterizovat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Třicetiletá válka v učebnicích dějepisu od roku 1869 do roku 2004 | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-01-17 | |
dc.description.department | Katedra dějin a didaktiky dějepisu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 20441 | |
dc.title.translated | The Thirty Years War in History Textbooks from the year 1869 to the year 2004 | en_US |
dc.contributor.referee | Zilynskyj, Bohdan | |
dc.identifier.aleph | 002021419 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Pedagogy | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra dějin a didaktiky dějepisu | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této diplomové práce je porovnat výklady třicetileté války v učebnicích dějepisu ve zvolených časových úsecích mezi léty 1869-2004, tj. v období, ve kterém v českých zemích došlo k několika zásadním politickým a společenským změnám. Při členění sledovaného období na jednotlivé časové úseky, resp. kapitoly, jsou jako mezníky použity školské zákony a přelomové události našich dějin. Školské zákony zpravidla měnily studijní systém, délku školní docházky apod. a byly také odrazem politické situace ve státě. Určovaly i nové výchovné cíle a osnovy jednotlivých předmětů, a tím nepřímo ovlivňovaly textovou podobu učebnic. Určitý vliv měly na obsah učebnic i závěry ze soudobých prací historiků. Historiografickým výzkumem se však zabývám pouze okrajově, hlavním pramenem zkoumání jsou česky psané učebnice dějepisu. Je zřejmé, že prezentace třicetileté války v dějepisných učebnicích byla ovlivňována mnoha faktory, které jsem se pokusil v předložené studii popsat a charakterizovat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | Cílem této diplomové práce je porovnat výklady třicetileté války v učebnicích dějepisu ve zvolených časových úsecích mezi léty 1869-2004, tj. v období, ve kterém v českých zemích došlo k několika zásadním politickým a společenským změnám. Při členění sledovaného období na jednotlivé časové úseky, resp. kapitoly, jsou jako mezníky použity školské zákony a přelomové události našich dějin. Školské zákony zpravidla měnily studijní systém, délku školní docházky apod. a byly také odrazem politické situace ve státě. Určovaly i nové výchovné cíle a osnovy jednotlivých předmětů, a tím nepřímo ovlivňovaly textovou podobu učebnic. Určitý vliv měly na obsah učebnic i závěry ze soudobých prací historiků. Historiografickým výzkumem se však zabývám pouze okrajově, hlavním pramenem zkoumání jsou česky psané učebnice dějepisu. Je zřejmé, že prezentace třicetileté války v dějepisných učebnicích byla ovlivňována mnoha faktory, které jsem se pokusil v předložené studii popsat a charakterizovat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra dějin a didaktiky dějepisu | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020214190106986 | |