Zobrazit minimální záznam

The Thirty Years War in History Textbooks from the year 1869 to the year 2004
dc.contributor.advisorParkan, František
dc.creatorMikeska, Petr
dc.date.accessioned2017-03-17T11:53:46Z
dc.date.available2017-03-17T11:53:46Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/3329
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je porovnat výklady třicetileté války v učebnicích dějepisu ve zvolených časových úsecích mezi léty 1869-2004, tj. v období, ve kterém v českých zemích došlo k několika zásadním politickým a společenským změnám. Při členění sledovaného období na jednotlivé časové úseky, resp. kapitoly, jsou jako mezníky použity školské zákony a přelomové události našich dějin. Školské zákony zpravidla měnily studijní systém, délku školní docházky apod. a byly také odrazem politické situace ve státě. Určovaly i nové výchovné cíle a osnovy jednotlivých předmětů, a tím nepřímo ovlivňovaly textovou podobu učebnic. Určitý vliv měly na obsah učebnic i závěry ze soudobých prací historiků. Historiografickým výzkumem se však zabývám pouze okrajově, hlavním pramenem zkoumání jsou česky psané učebnice dějepisu. Je zřejmé, že prezentace třicetileté války v dějepisných učebnicích byla ovlivňována mnoha faktory, které jsem se pokusil v předložené studii popsat a charakterizovat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je porovnat výklady třicetileté války v učebnicích dějepisu ve zvolených časových úsecích mezi léty 1869-2004, tj. v období, ve kterém v českých zemích došlo k několika zásadním politickým a společenským změnám. Při členění sledovaného období na jednotlivé časové úseky, resp. kapitoly, jsou jako mezníky použity školské zákony a přelomové události našich dějin. Školské zákony zpravidla měnily studijní systém, délku školní docházky apod. a byly také odrazem politické situace ve státě. Určovaly i nové výchovné cíle a osnovy jednotlivých předmětů, a tím nepřímo ovlivňovaly textovou podobu učebnic. Určitý vliv měly na obsah učebnic i závěry ze soudobých prací historiků. Historiografickým výzkumem se však zabývám pouze okrajově, hlavním pramenem zkoumání jsou česky psané učebnice dějepisu. Je zřejmé, že prezentace třicetileté války v dějepisných učebnicích byla ovlivňována mnoha faktory, které jsem se pokusil v předložené studii popsat a charakterizovat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleTřicetiletá válka v učebnicích dějepisu od roku 1869 do roku 2004cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-01-17
dc.description.departmentKatedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId20441
dc.title.translatedThe Thirty Years War in History Textbooks from the year 1869 to the year 2004en_US
dc.contributor.refereeZilynskyj, Bohdan
dc.identifier.aleph002021419
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem této diplomové práce je porovnat výklady třicetileté války v učebnicích dějepisu ve zvolených časových úsecích mezi léty 1869-2004, tj. v období, ve kterém v českých zemích došlo k několika zásadním politickým a společenským změnám. Při členění sledovaného období na jednotlivé časové úseky, resp. kapitoly, jsou jako mezníky použity školské zákony a přelomové události našich dějin. Školské zákony zpravidla měnily studijní systém, délku školní docházky apod. a byly také odrazem politické situace ve státě. Určovaly i nové výchovné cíle a osnovy jednotlivých předmětů, a tím nepřímo ovlivňovaly textovou podobu učebnic. Určitý vliv měly na obsah učebnic i závěry ze soudobých prací historiků. Historiografickým výzkumem se však zabývám pouze okrajově, hlavním pramenem zkoumání jsou česky psané učebnice dějepisu. Je zřejmé, že prezentace třicetileté války v dějepisných učebnicích byla ovlivňována mnoha faktory, které jsem se pokusil v předložené studii popsat a charakterizovat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enCílem této diplomové práce je porovnat výklady třicetileté války v učebnicích dějepisu ve zvolených časových úsecích mezi léty 1869-2004, tj. v období, ve kterém v českých zemích došlo k několika zásadním politickým a společenským změnám. Při členění sledovaného období na jednotlivé časové úseky, resp. kapitoly, jsou jako mezníky použity školské zákony a přelomové události našich dějin. Školské zákony zpravidla měnily studijní systém, délku školní docházky apod. a byly také odrazem politické situace ve státě. Určovaly i nové výchovné cíle a osnovy jednotlivých předmětů, a tím nepřímo ovlivňovaly textovou podobu učebnic. Určitý vliv měly na obsah učebnic i závěry ze soudobých prací historiků. Historiografickým výzkumem se však zabývám pouze okrajově, hlavním pramenem zkoumání jsou česky psané učebnice dějepisu. Je zřejmé, že prezentace třicetileté války v dějepisných učebnicích byla ovlivňována mnoha faktory, které jsem se pokusil v předložené studii popsat a charakterizovat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ
dc.identifier.lisID990020214190106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV