Multiculturalism and Multicultural Education: Multiculturalism Education in the Czech Environment
Multikulturalismus a multikulturní vzdělávání: Výuka multikulturalismu v českém prostředí
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3343Identifikátory
SIS: 20857
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hofmannová, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - francouzský jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
26. 1. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Tato práce se zabývá problematikou Multikulturalisrnu a multikidturní výchovy v České republice, přičemž světový kontext je též brán v potaz. Cílem této práce je poukázat na multikulturní výchovu a vzdělávání v teorii i v praxi a to se zaměřením na možnosti využití anglického jazyka při jejím rozvoji. Na základě výsledků dvou nezávislých výzkumů v českých základních a středních školách byly vypracovány podklady pro učitele anglického jazyka, díky kteiým může být multikulturní výchova zahrnuta do konkrétních hodin.
The work deals with the issue ofMulticulturalism and multicultural education in the Czech Republic, however, the world context is taken into consideration as well. The aim of the work is to present both the theoretical background of multicultural education and its practical realization in the Czech Republic with a focus on the possibilities of using English learning as a tool for its development. Based on the results of two pieces of research carried out in Czech primary and secondary schools, a sample handbook was put together to help English teachers to include multicultural education in their lessons. KLÍČOVÁ