Zobrazit minimální záznam

Christianity in the schooling process at the czech high schools
dc.contributor.advisorFilipi, Pavel
dc.creatorHauserová, Alexandra
dc.date.accessioned2017-04-27T00:46:37Z
dc.date.available2017-04-27T00:46:37Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/33486
dc.description.abstractDiplomová práce mapuje způsob, jakým se na českých čtyřletých gymnáziích vyučuje o křesťanství. Každá kapitola zpracovává jeden faktor, který výuku ovlivňuje. První kapitola se věnuje normativnímu dokumentu Rámcový vzdělávací program pro gymnázia, který obsahuje základní penzum předepsaného učiva a z něhož vycházejí školní osnovy, obsažené ve školních vzdělávacích programech. Druhá kapitola srovnává školní vzdělávací programy několika gymnázií a sleduje, jaký prostor dostává křesťanství ve výuce v jednotlivých vyučovacích předmětech popřípadě ročnících studia. Třetí kapitola srovnává učebnice, které jsou používány jako pomůcky při výuce předmětů, jež byly ve druhé kapitole analyzovány jako stěžejní pro sdělování informací o křesťanství, tedy dějepisu, zeměpisu, českého jazyka a literatury a základů společenských věd. Čtvrtá kapitola rozebírá několik rozhovorů se studenty a obohacuje tak diplomovou práci o jejich názory na reálnou podobu výuky.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis monitors the way of teaching about Christianity on the Czech high schools with quadrennial education programme. Every chapter processes one factor which influences the teaching. First chapter pursues the normative document Framework Education Programme for Secondary General Education, which includes elementary quotas of the prescript curriculum and which is the basis for the school plans, contained in the School Education Programmes. The second chapter compares the school education programmes of few high schools and studies how much space is left for Christianity in the teaching of constituent subjects or grades. Third chapter compares the textbooks that are used in the teaching of the subjects being analysed as principal for the information about Christianity in the second chapter. These are history, geography, Czech language and history of the literature and basis of social sciences. Fourth chapter labours few interviews with the students and enriches the thesis with their opinions about the real form of teaching.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.titleKřesťanství ve výuce na českých gymnáziíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-21
dc.description.departmentProtestant theological facultyen_US
dc.description.departmentEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId94237
dc.title.translatedChristianity in the schooling process at the czech high schoolsen_US
dc.contributor.refereeBeneš, Ladislav
dc.identifier.aleph001357195
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineProtestant Theologyen_US
thesis.degree.disciplineEvangelická teologiecs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Evangelická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Protestant theological facultyen_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEvangelická teologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enProtestant Theologyen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce mapuje způsob, jakým se na českých čtyřletých gymnáziích vyučuje o křesťanství. Každá kapitola zpracovává jeden faktor, který výuku ovlivňuje. První kapitola se věnuje normativnímu dokumentu Rámcový vzdělávací program pro gymnázia, který obsahuje základní penzum předepsaného učiva a z něhož vycházejí školní osnovy, obsažené ve školních vzdělávacích programech. Druhá kapitola srovnává školní vzdělávací programy několika gymnázií a sleduje, jaký prostor dostává křesťanství ve výuce v jednotlivých vyučovacích předmětech popřípadě ročnících studia. Třetí kapitola srovnává učebnice, které jsou používány jako pomůcky při výuce předmětů, jež byly ve druhé kapitole analyzovány jako stěžejní pro sdělování informací o křesťanství, tedy dějepisu, zeměpisu, českého jazyka a literatury a základů společenských věd. Čtvrtá kapitola rozebírá několik rozhovorů se studenty a obohacuje tak diplomovou práci o jejich názory na reálnou podobu výuky.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis monitors the way of teaching about Christianity on the Czech high schools with quadrennial education programme. Every chapter processes one factor which influences the teaching. First chapter pursues the normative document Framework Education Programme for Secondary General Education, which includes elementary quotas of the prescript curriculum and which is the basis for the school plans, contained in the School Education Programmes. The second chapter compares the school education programmes of few high schools and studies how much space is left for Christianity in the teaching of constituent subjects or grades. Third chapter compares the textbooks that are used in the teaching of the subjects being analysed as principal for the information about Christianity in the second chapter. These are history, geography, Czech language and history of the literature and basis of social sciences. Fourth chapter labours few interviews with the students and enriches the thesis with their opinions about the real form of teaching.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.lisID990013571950106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV