Zobrazit minimální záznam

nemá v tezích anglický název
dc.contributor.advisorLábová, Alena
dc.creatorNosková, Anna
dc.date.accessioned2017-04-27T03:27:12Z
dc.date.available2017-04-27T03:27:12Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/33999
dc.description.abstractv českém jazyce Razantní nárůst objemu obrazových informací objevujících se v médiích je jevem majícím své kořeny v období přechodu od moderny k době postmoderní, tedy v zásadě nic úplně nového. Nicméně s nástupem digitální kultury a technologií došlo k dalšímu velmi výraznému prohloubení tohoto důrazu kladeného na obrazové informace. Nová média, prostředí počítačových a v poslední době zejména sociálních odstranila problém dob předchozích, tj. obtížný přístup k informacím nebo jejich nedostatek, a nahradila ho problémem z opačného konce spektra, a to jak se v záplavě informací orientovat. Důraz na vizuální informace a sdělení je pak logickou reakcí na tuto situaci, protože obrazová sdělení je dle všeobecně rozšířeného názoru možné konzumovat, třídit, prohlížet a dekódovat rychleji, než např. informace textové. Nicméně obrazové informace trpí ve službách mediálního světa podobnými nešvary jako informace jakéhokoliv jiného typu - jsou vždy vyjádřením nějakého stanoviska, postoje, nastavení. Jakkoliv se fotografie díky mnoha svým parametrům (mechanický proces vzniku pomocí technického aparátu, závislost na přítomnosti referentu zobrazení před kamerou, indexikálně- ikonický charakter fotografických obrazů, mýtus pravdivosti fotografického obrazu, atd.) může jevit jako objektivnější, než jiná média, ve...cs_CZ
dc.description.abstractThis study presents research of role of title photographs in selected czech and foreign daylies. Theoretical part introduces visual culture concepts and role of photographic images in journalism, specificity of photojournalism, photographic genres and title photographs. Next part is dedicated to concept of new values, going from original Galtung / Ruge's taxonomy to contemporary revisited version of Harcup / O'Neill's. The last theoretical chapter introduces concept of gatekeeping and picture editor as visual gatekeeper. The practical part of this study is examining title photographs of 8 czech as well as foreign journals in 4 week long period. I am using method of content analysis, based on paper The content analysis of visual images and Gillian Rose's book Visual analysis. In my study I had applied news values to photographic materials. I chose combination of original Galtung / Ruge's concept together with Harcup / O'Neills contemporary revision, putting attention to entertaining aspects of media contents. The other paramteres I was following in my study were origin, size, topic, theme, negativity, orientation, gender content, etc. As a result I did find that there is very common way how dailyes handle with title photographs, which are having special status among other visual materials. There is...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectZpravodajské hodnotycs_CZ
dc.subjectzpravodajská fotografiecs_CZ
dc.subjecttitulní stranycs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectobsahová analýzacs_CZ
dc.subjectNews valuesen_US
dc.subjectphotojournalismen_US
dc.subjectfront coversen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectcontent analysisen_US
dc.titleTitulní fotografie v českých a zahraničních denících v kontextu zpravodajských hodnotcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-02-02
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId102284
dc.title.translatednemá v tezích anglický názeven_US
dc.contributor.refereeTrampota, Tomáš
dc.identifier.aleph001289082
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csv českém jazyce Razantní nárůst objemu obrazových informací objevujících se v médiích je jevem majícím své kořeny v období přechodu od moderny k době postmoderní, tedy v zásadě nic úplně nového. Nicméně s nástupem digitální kultury a technologií došlo k dalšímu velmi výraznému prohloubení tohoto důrazu kladeného na obrazové informace. Nová média, prostředí počítačových a v poslední době zejména sociálních odstranila problém dob předchozích, tj. obtížný přístup k informacím nebo jejich nedostatek, a nahradila ho problémem z opačného konce spektra, a to jak se v záplavě informací orientovat. Důraz na vizuální informace a sdělení je pak logickou reakcí na tuto situaci, protože obrazová sdělení je dle všeobecně rozšířeného názoru možné konzumovat, třídit, prohlížet a dekódovat rychleji, než např. informace textové. Nicméně obrazové informace trpí ve službách mediálního světa podobnými nešvary jako informace jakéhokoliv jiného typu - jsou vždy vyjádřením nějakého stanoviska, postoje, nastavení. Jakkoliv se fotografie díky mnoha svým parametrům (mechanický proces vzniku pomocí technického aparátu, závislost na přítomnosti referentu zobrazení před kamerou, indexikálně- ikonický charakter fotografických obrazů, mýtus pravdivosti fotografického obrazu, atd.) může jevit jako objektivnější, než jiná média, ve...cs_CZ
uk.abstract.enThis study presents research of role of title photographs in selected czech and foreign daylies. Theoretical part introduces visual culture concepts and role of photographic images in journalism, specificity of photojournalism, photographic genres and title photographs. Next part is dedicated to concept of new values, going from original Galtung / Ruge's taxonomy to contemporary revisited version of Harcup / O'Neill's. The last theoretical chapter introduces concept of gatekeeping and picture editor as visual gatekeeper. The practical part of this study is examining title photographs of 8 czech as well as foreign journals in 4 week long period. I am using method of content analysis, based on paper The content analysis of visual images and Gillian Rose's book Visual analysis. In my study I had applied news values to photographic materials. I chose combination of original Galtung / Ruge's concept together with Harcup / O'Neills contemporary revision, putting attention to entertaining aspects of media contents. The other paramteres I was following in my study were origin, size, topic, theme, negativity, orientation, gender content, etc. As a result I did find that there is very common way how dailyes handle with title photographs, which are having special status among other visual materials. There is...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990012890820106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV