Zobrazit minimální záznam

The concept of news values and its influence on the topic selection in weekly magazine Respekt
dc.contributor.advisorTrampota, Tomáš
dc.creatorGaar, Dorian
dc.date.accessioned2017-04-27T03:50:55Z
dc.date.available2017-04-27T03:50:55Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/34106
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá zpravodajstvím, konkrétně teorií zpravodajských hodnot, původně publikovanou roku 1965 Johanem Galtungem a Mari Holmboe Rugeovou. Po úvodní kapitole pojednávající o některých aspektech zpravodajství relevantních z pohledu této teorie (bulvarizace, selekce příběhů, teorie gatekeepingu) popisuje práce zevrubně původní koncept zpravodajských hodnot, shrnuje jeho hlavní dopady v oblasti mediálních studií a rovněž představuje pozdější studie, které koncept v různé míře revidovaly či zcela obměnily. Poté práce stručně představuje týdeník Respekt, neboť na toto médium jsou později dva koncepty zpravodajských hodnot (původní od Galtunga a Rugeové a pozdější od Harcupa a O'Neillové) aplikovány v rámci kvantitativní obsahové analýzy. Za sledované období prvního pololetí roku 2009 jsou v titulním tématu každého vydání hledány hodnoty z obou konceptů, nejprve přímo na obálce obsahující charakteristickou kresbu, poté případně v samotném článku. V závěru jsou prezentovány výsledky zastoupení hodnot z obou konceptů a je zhodnocen celkový význam teorie zpravodajských hodnot na výběr titulního tématu v týdeníku Respekt.cs_CZ
dc.description.abstractThe subject of this thesis is news, or, more particularly, the theory of news values, which was first published in 1965 by Johan Galtung and Mari Holmboe Ruge. Following the first chapter dealing with some aspects connected with the theory, such as tabloidization, story selection or the gatekeeping theory, is an in-depth description of the original concept of news values and a summary of its main impacts on the field of media studies. The thesis also introduces later studies, revising or interchanging the original concept. After that, the Czech weekly magazine Respekt is briefly introduced, for it is this particular magazine to which two news values concepts (the original by Galtung and Ruge and a later re-worked version by Harcup and O'Neill) are applied in quantitative content analysis. Within the monitored period of the first half of 2009, the values from both concepts are analysed on the front page topic, first on the front page itself (as conceived by the magazine, the front page always features a large hand- painted image), then within the referred article. As a conclusion, the results show the rate of presence of the values from both concepts, which leads to a general evaluation of the theory of news values and its influence on the story selection in Respekt.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectZpravodajstvícs_CZ
dc.subjectzpravodajské hodnotycs_CZ
dc.subjecttýdeník Respektcs_CZ
dc.subjectkvantitativní analýzacs_CZ
dc.subjectkomparace konceptů zpravodajských hodnotcs_CZ
dc.subjectNewsen_US
dc.subjectnews valuesen_US
dc.subjectRespekt magazineen_US
dc.subjectquantitative analysisen_US
dc.subjectcomparison of news values conceptsen_US
dc.titleKoncept zpravodajských hodnot a jeho vliv na výběr témat v týdeníku Respektcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-23
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId104785
dc.title.translatedThe concept of news values and its influence on the topic selection in weekly magazine Respekten_US
dc.contributor.refereeNečas, Vlastimil
dc.identifier.aleph001370187
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá zpravodajstvím, konkrétně teorií zpravodajských hodnot, původně publikovanou roku 1965 Johanem Galtungem a Mari Holmboe Rugeovou. Po úvodní kapitole pojednávající o některých aspektech zpravodajství relevantních z pohledu této teorie (bulvarizace, selekce příběhů, teorie gatekeepingu) popisuje práce zevrubně původní koncept zpravodajských hodnot, shrnuje jeho hlavní dopady v oblasti mediálních studií a rovněž představuje pozdější studie, které koncept v různé míře revidovaly či zcela obměnily. Poté práce stručně představuje týdeník Respekt, neboť na toto médium jsou později dva koncepty zpravodajských hodnot (původní od Galtunga a Rugeové a pozdější od Harcupa a O'Neillové) aplikovány v rámci kvantitativní obsahové analýzy. Za sledované období prvního pololetí roku 2009 jsou v titulním tématu každého vydání hledány hodnoty z obou konceptů, nejprve přímo na obálce obsahující charakteristickou kresbu, poté případně v samotném článku. V závěru jsou prezentovány výsledky zastoupení hodnot z obou konceptů a je zhodnocen celkový význam teorie zpravodajských hodnot na výběr titulního tématu v týdeníku Respekt.cs_CZ
uk.abstract.enThe subject of this thesis is news, or, more particularly, the theory of news values, which was first published in 1965 by Johan Galtung and Mari Holmboe Ruge. Following the first chapter dealing with some aspects connected with the theory, such as tabloidization, story selection or the gatekeeping theory, is an in-depth description of the original concept of news values and a summary of its main impacts on the field of media studies. The thesis also introduces later studies, revising or interchanging the original concept. After that, the Czech weekly magazine Respekt is briefly introduced, for it is this particular magazine to which two news values concepts (the original by Galtung and Ruge and a later re-worked version by Harcup and O'Neill) are applied in quantitative content analysis. Within the monitored period of the first half of 2009, the values from both concepts are analysed on the front page topic, first on the front page itself (as conceived by the magazine, the front page always features a large hand- painted image), then within the referred article. As a conclusion, the results show the rate of presence of the values from both concepts, which leads to a general evaluation of the theory of news values and its influence on the story selection in Respekt.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990013701870106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV