Zobrazit minimální záznam

Relaunch of Hospodářské noviny(2009) and Mladá fronta Dnes(2010)-Comparative Analysis
dc.contributor.advisorKöppl, Daniel
dc.creatorKeményová, Zuzana
dc.date.accessioned2017-04-27T07:21:36Z
dc.date.available2017-04-27T07:21:36Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/35052
dc.description.abstractPředmětem této diplomové práce jsou dva české celostátní deníky - Hospodářské noviny a Mladá fronta Dnes. Práce se zaměřuje na grafický relaunch, jímž tato periodika prošla v letech 2009 a 2010. Analyzuje, jak grafická přeměna ovlivnila podobu těchto deníků, obsah i jejich pozici na mediálním trhu. Analýza se podrobně věnuje změnám v oblasti grafiky layoutu, například velikosti titulků, úpravě fotek, použití barev či zlomení textů a doprovodným grafickým prvkům. Stejnou měrou práce analyzuje i změnu obsahu novin. Především jak relaunch ovlivnil obsah článků, například jazykovou stylistiku autorů a množství a způsob prezentace informací. Dalším analyzovaným aspektem je vliv relaunche na prodaný náklad, čtenost a výdělečnost novin, na složení publika a spokojenost dosavadních čtenářů. Obsahem práce je také porovnání pozic obou vydavatelů (Economia a Mafra) a rozhovory s jejich představiteli, v nichž vysvětlují, s jakým záměrem relaunch spustili a jak jsou s odstupem času spokojeni s jeho výsledkem.cs_CZ
dc.description.abstractThe main aim of this thesis are two Czech nationwide daily newspapers Hospodářské noviny and Mladá fronta Dnes. This thesis focuses on graphics relaunches which these newspapers passed in years 2009 and 2010. It deals with question, how the graphics changes influenced appearance of these newspapers, their content and the position on the media market. This composition responsibly took the opportunity to show the reader in detail, how these newspapers have changed the look of the headlines, elaboration of photos, colors and other graphics components. Along with it the thesis analyses the content changes, such as stylistics or the way of submitting information. Last but not least it gives the comparison of the earning power of these newspapers, position of their publishers Economia and Mafra as well as interviews with publishers representatives.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectrelaunchcs_CZ
dc.subjectdeníkcs_CZ
dc.subjectnovinová grafikacs_CZ
dc.subjectHospodářské novinycs_CZ
dc.subjectMladá fronta Dnescs_CZ
dc.subjectlayoutcs_CZ
dc.subjectvydavatelstvícs_CZ
dc.subjectnovinový titulekcs_CZ
dc.subjectnovinová fotografiecs_CZ
dc.subjectinfografikacs_CZ
dc.subjectčtenářské publikumcs_CZ
dc.subjectrelaunchen_US
dc.subjectdaily newspaperen_US
dc.subjectnewspaper graphicsen_US
dc.subjectHospodářské novinyen_US
dc.subjectMladá fronta Dnesen_US
dc.subjectlayouten_US
dc.subjectpublisheren_US
dc.subjectnewspaper headlineen_US
dc.subjectnewspaper photoen_US
dc.subjectinfographicsen_US
dc.subjectaudience of readersen_US
dc.titleRelaunch Hospodářských novin (2009) a Mladé fronty Dnes (2010) - srovnávací analýzacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-20
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId93484
dc.title.translatedRelaunch of Hospodářské noviny(2009) and Mladá fronta Dnes(2010)-Comparative Analysisen_US
dc.contributor.refereeWolák, Radim
dc.identifier.aleph001368787
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředmětem této diplomové práce jsou dva české celostátní deníky - Hospodářské noviny a Mladá fronta Dnes. Práce se zaměřuje na grafický relaunch, jímž tato periodika prošla v letech 2009 a 2010. Analyzuje, jak grafická přeměna ovlivnila podobu těchto deníků, obsah i jejich pozici na mediálním trhu. Analýza se podrobně věnuje změnám v oblasti grafiky layoutu, například velikosti titulků, úpravě fotek, použití barev či zlomení textů a doprovodným grafickým prvkům. Stejnou měrou práce analyzuje i změnu obsahu novin. Především jak relaunch ovlivnil obsah článků, například jazykovou stylistiku autorů a množství a způsob prezentace informací. Dalším analyzovaným aspektem je vliv relaunche na prodaný náklad, čtenost a výdělečnost novin, na složení publika a spokojenost dosavadních čtenářů. Obsahem práce je také porovnání pozic obou vydavatelů (Economia a Mafra) a rozhovory s jejich představiteli, v nichž vysvětlují, s jakým záměrem relaunch spustili a jak jsou s odstupem času spokojeni s jeho výsledkem.cs_CZ
uk.abstract.enThe main aim of this thesis are two Czech nationwide daily newspapers Hospodářské noviny and Mladá fronta Dnes. This thesis focuses on graphics relaunches which these newspapers passed in years 2009 and 2010. It deals with question, how the graphics changes influenced appearance of these newspapers, their content and the position on the media market. This composition responsibly took the opportunity to show the reader in detail, how these newspapers have changed the look of the headlines, elaboration of photos, colors and other graphics components. Along with it the thesis analyses the content changes, such as stylistics or the way of submitting information. Last but not least it gives the comparison of the earning power of these newspapers, position of their publishers Economia and Mafra as well as interviews with publishers representatives.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990013687870106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV