Zobrazit minimální záznam

The Stimulation of Children with Child Brain Paralysis. Possibilities for using Reflex Therapy
dc.contributor.advisorHájková, Vanda
dc.creatorBenáková, Martina
dc.date.accessioned2017-03-27T08:07:48Z
dc.date.available2017-03-27T08:07:48Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/3642
dc.description.abstractStimulation for the Child with Cerebral Palsy : The Application Options of Synergy Reflex Therapy The purpose of this dissertation is to present the application options of synergy reflex therapy in terms of interdisciplinary care of the child with cerebral palsy. The theoretical part includes short recapitulation of basic neuroanatomy and neurophysiology findings that provide a theory base for the understanding of the human learning and its support strategies. Remaining chapters are focused on the child's with cerebral palsy needs and his/her stimulation options through the use of commonly used therapies and synergy reflex therapy. The second part contains firstly the practical application of synergy reflex therapy in the area of interdisciplinary teamwork care and secondly the children's with cerebral palsy case reports.en_US
dc.description.abstractStimulace dítěte s dětskou mozkovou obrnou : Možnosti využití synergické reflexní terapie Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s možnostmi využití synergické reflexní terapie v rámci multidisciplinární péče o dítě s dětskou mozkovou obrnou. V teoretické části jsou stručně shrnuty základní poznatky z neuroanatomie a neurofyziologie pohybu, které dávají teoretický podklad pro pochopení procesu učení a jeho případnou podporu. Zbývající kapitoly se věnují dítěti s dětskou mozkovou obrnou, jeho specifickým potřebám a možnostem jeho stimulace prostřednictvím běžně dostupných terapeutických metod a synergické reflexní terapie. Druhá část obsahuje praktické využití synergické reflexní terapie v oblastics_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleStimulace dítěte s dětskou mozkovou obrnou Možnosti využití synergické reflexní terapiecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-24
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId20941
dc.title.translatedThe Stimulation of Children with Child Brain Paralysis. Possibilities for using Reflex Therapyen_US
dc.contributor.refereeTupá, Miroslava
dc.identifier.aleph001096707
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csStimulace dítěte s dětskou mozkovou obrnou : Možnosti využití synergické reflexní terapie Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s možnostmi využití synergické reflexní terapie v rámci multidisciplinární péče o dítě s dětskou mozkovou obrnou. V teoretické části jsou stručně shrnuty základní poznatky z neuroanatomie a neurofyziologie pohybu, které dávají teoretický podklad pro pochopení procesu učení a jeho případnou podporu. Zbývající kapitoly se věnují dítěti s dětskou mozkovou obrnou, jeho specifickým potřebám a možnostem jeho stimulace prostřednictvím běžně dostupných terapeutických metod a synergické reflexní terapie. Druhá část obsahuje praktické využití synergické reflexní terapie v oblastics_CZ
uk.abstract.enStimulation for the Child with Cerebral Palsy : The Application Options of Synergy Reflex Therapy The purpose of this dissertation is to present the application options of synergy reflex therapy in terms of interdisciplinary care of the child with cerebral palsy. The theoretical part includes short recapitulation of basic neuroanatomy and neurophysiology findings that provide a theory base for the understanding of the human learning and its support strategies. Remaining chapters are focused on the child's with cerebral palsy needs and his/her stimulation options through the use of commonly used therapies and synergy reflex therapy. The second part contains firstly the practical application of synergy reflex therapy in the area of interdisciplinary teamwork care and secondly the children's with cerebral palsy case reports.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990010967070106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV