dc.contributor.advisor | Šamšula, Pavel | |
dc.creator | Korandová, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2017-03-27T08:16:30Z | |
dc.date.available | 2017-03-27T08:16:30Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/3673 | |
dc.description.abstract | Diploma thesis is directed at art of 20th and beginning of 21st century and its application in art in primary school teaching. It is focused on transformation of art conceptions in all educational programmes from 1990. In practical part of thesis are probed pupils' attitudes to modern and postmodern art by empirical methods. According to favoured tendencies was designed a didactic project. | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce je zaměřena na umění 20. a počátku 21. století a jeho využití ve výtvarné výchově na 1. stupni základní školy. Pozornost je věnována proměnám koncepcí výtvarné výchovy v jednotlivých vzdělávacích programech od roku 1990. V praktické části jsou pomocí empirických metod zjišťovány postoje žáků k modernímu a postmodernímu umění. Podle preferovaných tendencí byl navržen didaktický projekt. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Výtvarné umění 20. a poč.21.století a jeho využití v současných koncepcích výtvarné výchovy na 1.stupni základní školy. | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-05-16 | |
dc.description.department | Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 21431 | |
dc.title.translated | Creative Arts of the 20th and beginning of the 21st Centuries and it use in Contemporary Plans for Art Education in the Lower Grades of Primary Schools | en_US |
dc.contributor.referee | Hazuková, Helena | |
dc.identifier.aleph | 000443590 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce je zaměřena na umění 20. a počátku 21. století a jeho využití ve výtvarné výchově na 1. stupni základní školy. Pozornost je věnována proměnám koncepcí výtvarné výchovy v jednotlivých vzdělávacích programech od roku 1990. V praktické části jsou pomocí empirických metod zjišťovány postoje žáků k modernímu a postmodernímu umění. Podle preferovaných tendencí byl navržen didaktický projekt. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Diploma thesis is directed at art of 20th and beginning of 21st century and its application in art in primary school teaching. It is focused on transformation of art conceptions in all educational programmes from 1990. In practical part of thesis are probed pupils' attitudes to modern and postmodern art by empirical methods. According to favoured tendencies was designed a didactic project. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990004435900106986 | |