Zobrazit minimální záznam

Pop-cultural Symbols in Visual Publicism in Tenth years of the Twenty-first Century In Pictures by Teo Adamy
dc.contributor.advisorŠoltys, Otakar
dc.creatorDvořáková, Anna
dc.date.accessioned2017-04-27T15:36:52Z
dc.date.available2017-04-27T15:36:52Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/36952
dc.description.abstractAbstraktAbstraktAbstraktAbstrakt Tato práce představuje jeden z prvních pokusů objasnit a analyzovat fenomén předem zjevné digitální fotomontáže rodící se a vyrůstající v prostředí českého internetu, která se nesnaží simulovat fotografickou reprodukci reality, nýbrž pravidelně glosovat politické dění v České republice. Prostřednictvím analýzy fotomontáží Tea Adamyho (aTeo) zkoumá její specifické hybridní výrazové prostředky a způsoby, jimiž fotomontáž plnohodnotně naplňuje podstatu obrazového komentáře. Kromě popisu tvůrčích východisek a inspiračních zřídel fotomontéra nabízí podrobný vhled do kategorie takzvaného pseudofilmu, zvláštní části jeho internetové tvorby, kterou vyplňují fotomontáže parazitující na filmovém médiu, jež využívají významových paralel ve filmových příbězích a popkulturních filmových odkazů či vybrané politické představitele přímo montují do známých filmových scén a aktivizují tak univerzální mytologické struktury, z nichž populární film čerpá. Kategorii Pseudofilm podrobuje důkladnému rozboru, jehož výsledkem je ucelená charakteristika aTeovy fiktivně-reálné filmově-politické fotomontáže a porozumění rysům její kontroverze, bezprostřednosti sdělení a narativní zkratky i jejím intertextovým propojením.cs_CZ
dc.description.abstractAbstractAbstractAbstractAbstract This thesis presents one of the first attempts to uncover and analyze the phenomenon of immediately apparent digital photomontage born and developed in the context of the Czech internet, that does not attempt to simulate a photographic reproduction of reality, but instead to regularly comment on political events of the Czech Republic. Using an analysis of photomontages of Teo Adamy (aTeo), the thesis explores their specific hybrid means of expression and the methods through which it completely fulfills the essence of pictorial commentary. Besides describing the creative basis and inspirational founts of the montage artist, it also provides an in-depth insight into the category of the so-called pseudofilm, a specific part of aTeo's internet production, that consists of photomontages feeding off the medium of film, using meaningful parallels in film stories and pop-cultural film references, or even directly inserts chosen political representatives into well-known film scenes and thus draws upon universal mythological structures activated by popular films. The Pseudofilm category is then subjected to a detailed analysis, whose output is a comprehensive description of aTeo's fictionally-realistic film-political photomontage and an understanding of specific features of its...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectfotomontážcs_CZ
dc.subjectpolitická satiracs_CZ
dc.subjectparodiecs_CZ
dc.subjectpopulární filmcs_CZ
dc.subjectdigitální obrazcs_CZ
dc.subjectsémiotická analýzacs_CZ
dc.subjectphotomontageen_US
dc.subjectpolitical satireen_US
dc.subjectparodyen_US
dc.subjectpopular filmen_US
dc.subjectdigital imageen_US
dc.subjectsemiotic analysisen_US
dc.titlePopkulturní symboly ve vizuální publicistice v desátých letech dvacátého prvního století v obrazech Tea Adamyhocs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-17
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId101061
dc.title.translatedPop-cultural Symbols in Visual Publicism in Tenth years of the Twenty-first Century In Pictures by Teo Adamyen_US
dc.contributor.refereeLáb, Filip
dc.identifier.aleph001368470
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csAbstraktAbstraktAbstraktAbstrakt Tato práce představuje jeden z prvních pokusů objasnit a analyzovat fenomén předem zjevné digitální fotomontáže rodící se a vyrůstající v prostředí českého internetu, která se nesnaží simulovat fotografickou reprodukci reality, nýbrž pravidelně glosovat politické dění v České republice. Prostřednictvím analýzy fotomontáží Tea Adamyho (aTeo) zkoumá její specifické hybridní výrazové prostředky a způsoby, jimiž fotomontáž plnohodnotně naplňuje podstatu obrazového komentáře. Kromě popisu tvůrčích východisek a inspiračních zřídel fotomontéra nabízí podrobný vhled do kategorie takzvaného pseudofilmu, zvláštní části jeho internetové tvorby, kterou vyplňují fotomontáže parazitující na filmovém médiu, jež využívají významových paralel ve filmových příbězích a popkulturních filmových odkazů či vybrané politické představitele přímo montují do známých filmových scén a aktivizují tak univerzální mytologické struktury, z nichž populární film čerpá. Kategorii Pseudofilm podrobuje důkladnému rozboru, jehož výsledkem je ucelená charakteristika aTeovy fiktivně-reálné filmově-politické fotomontáže a porozumění rysům její kontroverze, bezprostřednosti sdělení a narativní zkratky i jejím intertextovým propojením.cs_CZ
uk.abstract.enAbstractAbstractAbstractAbstract This thesis presents one of the first attempts to uncover and analyze the phenomenon of immediately apparent digital photomontage born and developed in the context of the Czech internet, that does not attempt to simulate a photographic reproduction of reality, but instead to regularly comment on political events of the Czech Republic. Using an analysis of photomontages of Teo Adamy (aTeo), the thesis explores their specific hybrid means of expression and the methods through which it completely fulfills the essence of pictorial commentary. Besides describing the creative basis and inspirational founts of the montage artist, it also provides an in-depth insight into the category of the so-called pseudofilm, a specific part of aTeo's internet production, that consists of photomontages feeding off the medium of film, using meaningful parallels in film stories and pop-cultural film references, or even directly inserts chosen political representatives into well-known film scenes and thus draws upon universal mythological structures activated by popular films. The Pseudofilm category is then subjected to a detailed analysis, whose output is a comprehensive description of aTeo's fictionally-realistic film-political photomontage and an understanding of specific features of its...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990013684700106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV