Reklama v časopisech pro děti na příkladu časopisu ABC v roce 2008
Advertisement in magazines for children: case study of magazine ABC in year 2008
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/36963Identifikátory
SIS: 101171
Kolekce
- Kvalifikační práce [18289]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hejlová, Denisa
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
21. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
média, děti, reklama, časopis ABC, mediální výchova, vnímání reklamy, dětský čtenářKlíčová slova (anglicky)
media, children, advertisements, magazine ABC, media education, advertisement perception, children's readersCílem práce ‚Reklama v časopisech pro děti na příkladu časopisu ABC v roce 2008' je mapování reklamy v časopise ABC, její typologie a množství. Práce je zaměřena na otázky jako: Jaké je množství a typologie reklamy v titulu? Na co se reklama zaměřuje? Jak se případně jednotliví inzerenti profilují ve vztahu k cílové skupině titulu? Existuje systém reklamních kampaní tvořený inzerenty? Další částí je pohled na vnímání reklamy dětmi: Jak děti vnímají reklamu v časopise a jak hodnotí její vliv? Jaký vývoj by situace mohla mít v budoucnu? Práce okrajově zkoumá, jak jsou děti připraveny školním kurikulem k přijímání reklamních sdělení a jak samy hodnotí jejich příjem či ovlivnění. Téma práce je modelováno ve dvou rovinách: Za prvé jako případová studie časopisu ABC, která se věnuje obsahové analýze inzerce a to jak po kvantitativní, tak kvalitativní stránce. V této části jsou tématem také největší inzerenti, jejich reklamní kampaně i jejich profil. V druhé rovině jde o zkoumání příjemců sdělení - tedy žáků a žákyň prvního stupně základní školy - které má odhalit jejich pohled na reklamu, jejich vnímání reklamy jako ‚média', stejně jako její podvědomou percepci. V poslední části práce bude prostor pro konfrontaci výsledků výzkumu pohledu dětí na reklamu a školního kurikula, ve smyslu přípravy dnešních dětí na...
The goal of the work ‚Advertisement in magazines for children: case study of magazine ABC in year 2008' is mapping the advertisements in the ABC magazine, their typology and amount. The work is focusing the questions as: What amount and typology of the advertisements is in the title? What are the advertisements focused on? How are the advertisers eventually profiled in a relation to the target group of the title? Is there any system of ad campaigns built by the advertisers? The next part is a view on perception of advertisements by children: How do the children perceive the advertisement in the magazine and how do they judge the influence of it? What evolution could the situations have in future? The work is marginally researching how the children are prepared by the school curriculum to receive advertising messages and how do they judge their reception and influence. The topic of the work is modelled in two levels: First of them is both quantitative and qualitative case studies of the ABC magazine which are focusing the content analysis of the advertisements. The major advertisers, their advertisement campaigns and their profiles are also the biggest subjects in this part. The recipients of the ad messages - pupils of the first grade of primary school - are researched in the other level which should...