Prevence specifických vývojových poruch u dětí ze znevýhodněného prostředí, jejichž rodiče jsou uživateli drog
Prevention of specific development disorders in children from disadvantaged backgrounds, whose parents are drug users
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/36997Identifikátory
SIS: 102329
Kolekce
- Kvalifikační práce [4524]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vondráčková, Petra
Fakulta / součást
1. lékařská fakulta
Obor
Adiktologie
Katedra / ústav / klinika
Psychiatrická klinika 1. LF a VFN v Praze
Datum obhajoby
23. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova. 1. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Prevence, specifické vývojové poruchy a ADHD, rodiče uživatelé drog, atmosféra rodinného prostředí, intervenceKlíčová slova (anglicky)
Prevention, specific developmental disorders and ADHD, parents of drug users, the atmosphere in a family environment, interventionV práci se zabývám otázkou, jak vzdělávat tyto děti, jaký byl zjištěn přístup rodičů k výchově dítěte a jaký může mít vliv rodinného prostředí rodičů uživatelů na jeho vývoj. Jsou stanoveny předpoklady týkající se vzdělávání těchto dětí a to, že atmosféra rodinného prostředí může ovlivnit výsledky poskytovaných intervencí zaměřených na dítě, dále že může ovlivnit chování a výchovu předškolního dítěte, a že ADHD poruchu pozornosti spojenou s hyperaktivitou lze positivně ovlivnit souborem odborných přístupů a dodržováním pokynů předaných matce. Cílem bakalářské práce je ukázat, jak lze pracovat na prevenci specifických vývojových poruch u dětí předškolního věku ze znevýhodněného prostředí a jak lze tyto děti vzdělávat pro konkurence schopnost mezi svými vrstevníky. V práci jsou ukázky přístupů vedle běžných i alternativní, které můžou zaujmout odborníky a motivovali děti a jejich rodiče k práci. Je vytvořena ukázka materiálů zaměřených na prevenci specifických vývojových poruch a popis intervencí zaměřených na dítě a matku. Cílem práce je porovnat vývoj průměrného předškolního dítěte stanovený vývojovými teoriemi s vývojem jednoho dítěte, jehož otec je uživatel pervitinu a matka abstinuje. Byla sledována výchova dítěte od 5 - 6 let publikovaná v literatuře a výchovný vliv rodičů na sledované dítě. Byly...
In this paper I look at the question of how to educate these children, what is the identified attitude of the parents towards the child's education and what effect the family environment of drug abusing parents has on the his/her development. There are a number of hypotheses concerned with the education of these children and with the fact that the family environment can affect the results of the interventions aimed at them. These hypotheses also cover the fact that the behaviour and education of preschool children can be improved, and that ADHD, disorder attention deficit linked to hyperactivity, can be positively modified with a set of professional approaches and if the mother follows the instructions given to her. The aim of this work is to show how it is possible to work on the prevention of developmental disorders in preschool children from disadvantaged backgrounds and how these children can be educated to become capable among their peers. Examples of both conventional and alternative approaches have been provided, which would attract experts and motivate children to work. Materials aimed at the prevention of developmental disorders and a description of interventions aimed at the child and his/her mother have been outlined. The aim of this work is to compare the average development of the preschool...