Zobrazit minimální záznam

Prevention of specific development disorders in children from disadvantaged backgrounds, whose parents are drug users
dc.contributor.advisorŠťastná, Lenka
dc.creatorHavlová, Božena
dc.date.accessioned2017-04-27T15:51:08Z
dc.date.available2017-04-27T15:51:08Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/36997
dc.description.abstractV práci se zabývám otázkou, jak vzdělávat tyto děti, jaký byl zjištěn přístup rodičů k výchově dítěte a jaký může mít vliv rodinného prostředí rodičů uživatelů na jeho vývoj. Jsou stanoveny předpoklady týkající se vzdělávání těchto dětí a to, že atmosféra rodinného prostředí může ovlivnit výsledky poskytovaných intervencí zaměřených na dítě, dále že může ovlivnit chování a výchovu předškolního dítěte, a že ADHD poruchu pozornosti spojenou s hyperaktivitou lze positivně ovlivnit souborem odborných přístupů a dodržováním pokynů předaných matce. Cílem bakalářské práce je ukázat, jak lze pracovat na prevenci specifických vývojových poruch u dětí předškolního věku ze znevýhodněného prostředí a jak lze tyto děti vzdělávat pro konkurence schopnost mezi svými vrstevníky. V práci jsou ukázky přístupů vedle běžných i alternativní, které můžou zaujmout odborníky a motivovali děti a jejich rodiče k práci. Je vytvořena ukázka materiálů zaměřených na prevenci specifických vývojových poruch a popis intervencí zaměřených na dítě a matku. Cílem práce je porovnat vývoj průměrného předškolního dítěte stanovený vývojovými teoriemi s vývojem jednoho dítěte, jehož otec je uživatel pervitinu a matka abstinuje. Byla sledována výchova dítěte od 5 - 6 let publikovaná v literatuře a výchovný vliv rodičů na sledované dítě. Byly...cs_CZ
dc.description.abstractIn this paper I look at the question of how to educate these children, what is the identified attitude of the parents towards the child's education and what effect the family environment of drug abusing parents has on the his/her development. There are a number of hypotheses concerned with the education of these children and with the fact that the family environment can affect the results of the interventions aimed at them. These hypotheses also cover the fact that the behaviour and education of preschool children can be improved, and that ADHD, disorder attention deficit linked to hyperactivity, can be positively modified with a set of professional approaches and if the mother follows the instructions given to her. The aim of this work is to show how it is possible to work on the prevention of developmental disorders in preschool children from disadvantaged backgrounds and how these children can be educated to become capable among their peers. Examples of both conventional and alternative approaches have been provided, which would attract experts and motivate children to work. Materials aimed at the prevention of developmental disorders and a description of interventions aimed at the child and his/her mother have been outlined. The aim of this work is to compare the average development of the preschool...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova. 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectPrevencecs_CZ
dc.subjectspecifické vývojové poruchy a ADHDcs_CZ
dc.subjectrodiče uživatelé drogcs_CZ
dc.subjectatmosféra rodinného prostředícs_CZ
dc.subjectintervencecs_CZ
dc.subjectPreventionen_US
dc.subjectspecific developmental disorders and ADHDen_US
dc.subjectparents of drug usersen_US
dc.subjectthe atmosphere in a family environmenten_US
dc.subjectinterventionen_US
dc.titlePrevence specifických vývojových poruch u dětí ze znevýhodněného prostředí, jejichž rodiče jsou uživateli drogcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-23
dc.description.departmentDepartment of Psychiatry First Faculty of Medicine and General University Hospital in Pragueen_US
dc.description.departmentPsychiatrická klinika 1. LF a VFN v Prazecs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.identifier.repId102329
dc.title.translatedPrevention of specific development disorders in children from disadvantaged backgrounds, whose parents are drug usersen_US
dc.contributor.refereeVondráčková, Petra
dc.identifier.aleph001370182
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAddictologyen_US
thesis.degree.disciplineAdiktologiecs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Psychiatrická klinika 1. LF a VFN v Prazecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Department of Psychiatry First Faculty of Medicine and General University Hospital in Pragueen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAdiktologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enAddictologyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV práci se zabývám otázkou, jak vzdělávat tyto děti, jaký byl zjištěn přístup rodičů k výchově dítěte a jaký může mít vliv rodinného prostředí rodičů uživatelů na jeho vývoj. Jsou stanoveny předpoklady týkající se vzdělávání těchto dětí a to, že atmosféra rodinného prostředí může ovlivnit výsledky poskytovaných intervencí zaměřených na dítě, dále že může ovlivnit chování a výchovu předškolního dítěte, a že ADHD poruchu pozornosti spojenou s hyperaktivitou lze positivně ovlivnit souborem odborných přístupů a dodržováním pokynů předaných matce. Cílem bakalářské práce je ukázat, jak lze pracovat na prevenci specifických vývojových poruch u dětí předškolního věku ze znevýhodněného prostředí a jak lze tyto děti vzdělávat pro konkurence schopnost mezi svými vrstevníky. V práci jsou ukázky přístupů vedle běžných i alternativní, které můžou zaujmout odborníky a motivovali děti a jejich rodiče k práci. Je vytvořena ukázka materiálů zaměřených na prevenci specifických vývojových poruch a popis intervencí zaměřených na dítě a matku. Cílem práce je porovnat vývoj průměrného předškolního dítěte stanovený vývojovými teoriemi s vývojem jednoho dítěte, jehož otec je uživatel pervitinu a matka abstinuje. Byla sledována výchova dítěte od 5 - 6 let publikovaná v literatuře a výchovný vliv rodičů na sledované dítě. Byly...cs_CZ
uk.abstract.enIn this paper I look at the question of how to educate these children, what is the identified attitude of the parents towards the child's education and what effect the family environment of drug abusing parents has on the his/her development. There are a number of hypotheses concerned with the education of these children and with the fact that the family environment can affect the results of the interventions aimed at them. These hypotheses also cover the fact that the behaviour and education of preschool children can be improved, and that ADHD, disorder attention deficit linked to hyperactivity, can be positively modified with a set of professional approaches and if the mother follows the instructions given to her. The aim of this work is to show how it is possible to work on the prevention of developmental disorders in preschool children from disadvantaged backgrounds and how these children can be educated to become capable among their peers. Examples of both conventional and alternative approaches have been provided, which would attract experts and motivate children to work. Materials aimed at the prevention of developmental disorders and a description of interventions aimed at the child and his/her mother have been outlined. The aim of this work is to compare the average development of the preschool...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Psychiatrická klinika 1. LF a VFN v Prazecs_CZ
dc.identifier.lisID990013701820106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV