Výchovně vzdělávací program v rehabilitačních třídách základní školy speciální
Educational Programmes in Rehabilitation Classes of Special Primary Schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3711Identifikátory
SIS: 21155
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Strnadová, Iva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství na speciálních školách
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
26. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Ve své práci se zaměřím na problematiku vzdělávání dětí s těžším stupněm mentální retardace v rehabilitačních třídách základní školy speciání. Úvodní část práce bude věnována charakteristice osobnosti žáka s těžkým či hlubokým stupněm mentální retardace, včetně kazuistiky. Podrobněji pak budou popsána specifika rehabilitačních tříd, jejich organizace, nutné vybavení, možné tradiční i netradiční formy práce a terapie. Zaměřím se též na současné legislativní předpisy. Diplomová práce bude zaměřena na výuku smyslové výchovy v rehabilitačních třídách, konkrétně na zmapování využití smyslových pomůcek. Výstupem bude přehled některých pomůcek pro rozvoj smyslového vnímání, které se osvědčily při výuce v rehabilitačních třídách, a další možnosti jejich využití.
My thesis wil be focused on the problems with education of children with severe mental retardation in the rebahilition classes of the special primary school. The introduction will pay attention to the characteristics of the children with severe mental retardation, including the case report. Then there will be explicated the specifics of the rehabilitation classes; their organization and therapy. I will focus on the actual legislative regulations. The thesis will be aimed on education of the sensible pedagogy at the rehabilitation classes, expecially on senses tools usage mapping. As an outcome there will be an overview of some tools for senses perception progress, which turned out through tuition at rehabilitation classes, and further possibilities for their exploitation.