dc.contributor.advisor | Zemková, Jaroslava | |
dc.creator | Tůmová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2017-03-27T08:28:37Z | |
dc.date.available | 2017-03-27T08:28:37Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/3711 | |
dc.description.abstract | My thesis wil be focused on the problems with education of children with severe mental retardation in the rebahilition classes of the special primary school. The introduction will pay attention to the characteristics of the children with severe mental retardation, including the case report. Then there will be explicated the specifics of the rehabilitation classes; their organization and therapy. I will focus on the actual legislative regulations. The thesis will be aimed on education of the sensible pedagogy at the rehabilitation classes, expecially on senses tools usage mapping. As an outcome there will be an overview of some tools for senses perception progress, which turned out through tuition at rehabilitation classes, and further possibilities for their exploitation. | en_US |
dc.description.abstract | Ve své práci se zaměřím na problematiku vzdělávání dětí s těžším stupněm mentální retardace v rehabilitačních třídách základní školy speciání. Úvodní část práce bude věnována charakteristice osobnosti žáka s těžkým či hlubokým stupněm mentální retardace, včetně kazuistiky. Podrobněji pak budou popsána specifika rehabilitačních tříd, jejich organizace, nutné vybavení, možné tradiční i netradiční formy práce a terapie. Zaměřím se též na současné legislativní předpisy. Diplomová práce bude zaměřena na výuku smyslové výchovy v rehabilitačních třídách, konkrétně na zmapování využití smyslových pomůcek. Výstupem bude přehled některých pomůcek pro rozvoj smyslového vnímání, které se osvědčily při výuce v rehabilitačních třídách, a další možnosti jejich využití. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Výchovně vzdělávací program v rehabilitačních třídách základní školy speciální | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-05-26 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 21155 | |
dc.title.translated | Educational Programmes in Rehabilitation Classes of Special Primary Schools | en_US |
dc.contributor.referee | Strnadová, Iva | |
dc.identifier.aleph | 000823957 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Special Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Special Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Ve své práci se zaměřím na problematiku vzdělávání dětí s těžším stupněm mentální retardace v rehabilitačních třídách základní školy speciání. Úvodní část práce bude věnována charakteristice osobnosti žáka s těžkým či hlubokým stupněm mentální retardace, včetně kazuistiky. Podrobněji pak budou popsána specifika rehabilitačních tříd, jejich organizace, nutné vybavení, možné tradiční i netradiční formy práce a terapie. Zaměřím se též na současné legislativní předpisy. Diplomová práce bude zaměřena na výuku smyslové výchovy v rehabilitačních třídách, konkrétně na zmapování využití smyslových pomůcek. Výstupem bude přehled některých pomůcek pro rozvoj smyslového vnímání, které se osvědčily při výuce v rehabilitačních třídách, a další možnosti jejich využití. | cs_CZ |
uk.abstract.en | My thesis wil be focused on the problems with education of children with severe mental retardation in the rebahilition classes of the special primary school. The introduction will pay attention to the characteristics of the children with severe mental retardation, including the case report. Then there will be explicated the specifics of the rehabilitation classes; their organization and therapy. I will focus on the actual legislative regulations. The thesis will be aimed on education of the sensible pedagogy at the rehabilitation classes, expecially on senses tools usage mapping. As an outcome there will be an overview of some tools for senses perception progress, which turned out through tuition at rehabilitation classes, and further possibilities for their exploitation. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990008239570106986 | |