Volejbal na základní škole
Volleyball at Primary Schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/3802/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3802Identifikátory
SIS: 21113
Kolekce
- Kvalifikační práce [19333]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Růžička, Ladislav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
18. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
V roce 2007 by měl vstoupit v platnost nový dokument, Rámcový vzdělávací program, ovlivňující vyučování na základních školách, který zasáhne také do vyučovacího předmětu tělesná výchova. Změní se požadavek na tématický plán výuky školní tělesné výchovy a samozřejmě tématický plán pro sportovní hru - volejbal. V diplomové práci jsou porovnány výsledky výuky volejbalu na základních školách a porovnány jsou také podmínky základních škol pro výuku této sportovní hry. Při praktické části proběhlo motorické testování žáků, dotazování se na vztah žáků k výuce volejbalu na základních školách, rozhovory s pedagogy a odborné posouzení prostor určených pro výuku volejbalu na jednotlivých školách. Pro porovnání byli do výzkumu zapojeni žáci a učitelé dvou holandských škol. Zároveň byli žáci testováni ze znalosti elementárních pravidel volejbalu. Cílem práce bylo vytvořit základní doporučení k tvorbě tématického plánu pro výuku volejbalu. Toto doporučení by mělo být přínosné zejména pro učitele tělesné výchovy, kteří sestavují tématické plány předmětu tělesná výchova a tento předmět vyučují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
A new document. Educational Framework, which has effect upon the teaching inclusive of the subject Physical Education, should come in operation in 2007. The requirement of thematical plans for Physical Education will bring its modifications for teaching the game - volleyball. The results of teaching volleyball in schools were compared and conditions of the volleyball teaching at the basic schools too. The school children's motory test, school children's inquiry, interviews with the schoolteachers and expert opinions of the conditions of volleyball teaching at the basic schools are parts of the research. The students and teachers representing two Dutch schools were involved in the research and compared with Czech ones. The schoolchildren underwent a test of the most basic game rules of volleyball. To make the recommendation for the compiling thematical plans of volleybal school teaching was the objective of the thesis. This recommendation should be especially useful for the schoolteachers of Physical Education, who are supposed to develop and tlach plans for the Physical Education. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)