Moderní gymnastické formy ve školní i mimoškolní tělesné výchově
Rhythmic Gymnastics in School and Extra-Curricular Physical Education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3812Identifikátory
SIS: 20725
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hájková, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematika pro 2. stupeň základní školy - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - tělesná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
23. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Cíl práce se podařilo splnit. Cílem mé práce bylo zmapovat možnosti výuky moderních gymnastických forem na zš/sš v Praze a okolí a zjistit, zda absolventi kurzu moderních gymnastických forem, který pořádala PedF UK, využívají získané teoretické a praktické znalosti v praxi. Dílčí cíle byly zjistit, kolikrát měsíčně a v jakých třídách se moderní gymnastické formy vyučují, zjistit preference moderních gymnastických forem učitelů v hodinách TV, zjistit úroveň výuky moderních gymnastických forem u vybraného vzorku učitelů na základě hospitací v hodinách TV se zaměřením na MGF a porovnat výuku MGF absolventů kurzu s učiteli TV jiných ZŠ/SŠ na základě vrácených dotazníků. Na základě vrácených dotazníků od učitelů ZŠ/SŠ i absolventů kurzu jsem zaznamenala možnosti výuky na ZŠ/SŠ v Praze a okolí. Vyhodnocením vrácených dotazníků od absolventů kurzu moderních gymnastických forem, který pořádala PedF UK, jsem zjistila, že 30 učitelů z 31 (což je 96,8 %) využívá z tohoto kurzu získaných teoretických a praktických znalostí v praxi. Vyhodnocením jednotlivých dotazníků od učitelů ZŠ/SŠ jsem zjistila, že moderní gymnastické formy se zařazují v hodinách TV, avšak nejsou automatickou součástí všech škol. Při zjišťování nejčastějších preferovaných druhů moderních gymnastických forem u učitelů ZŠ/SŠ jsem zaznamenala, že...
Cíl práce se podařilo splnit. Cílem mé práce bylo zmapovat možnosti výuky moderních gymnastických forem na zš/sš v Praze a okolí a zjistit, zda absolventi kurzu moderních gymnastických forem, který pořádala PedF UK, využívají získané teoretické a praktické znalosti v praxi. Dílčí cíle byly zjistit, kolikrát měsíčně a v jakých třídách se moderní gymnastické formy vyučují, zjistit preference moderních gymnastických forem učitelů v hodinách TV, zjistit úroveň výuky moderních gymnastických forem u vybraného vzorku učitelů na základě hospitací v hodinách TV se zaměřením na MGF a porovnat výuku MGF absolventů kurzu s učiteli TV jiných ZŠ/SŠ na základě vrácených dotazníků. Na základě vrácených dotazníků od učitelů ZŠ/SŠ i absolventů kurzu jsem zaznamenala možnosti výuky na ZŠ/SŠ v Praze a okolí. Vyhodnocením vrácených dotazníků od absolventů kurzu moderních gymnastických forem, který pořádala PedF UK, jsem zjistila, že 30 učitelů z 31 (což je 96,8 %) využívá z tohoto kurzu získaných teoretických a praktických znalostí v praxi. Vyhodnocením jednotlivých dotazníků od učitelů ZŠ/SŠ jsem zjistila, že moderní gymnastické formy se zařazují v hodinách TV, avšak nejsou automatickou součástí všech škol. Při zjišťování nejčastějších preferovaných druhů moderních gymnastických forem u učitelů ZŠ/SŠ jsem zaznamenala, že...