Literární dílo jako předloha pro dramatickou tvorbu na 1. stupni základní školy
Literary Work as a Model for Dramatic Creation in the Lower Grades of Primary Schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3832Identifikátory
SIS: 21045
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Svobodová, Radmila
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
16. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Při realizaci této práce jsem si uvědomila, jak moc je přínosné využití literárního díla jako metody v hodinách dramatické výchovy. Uvědomila jsem si, že literární díla mnohé nabízejí. Kniha Domov pro Marťany nabízí dramatické výchově mnohá krásná a přitažlivá témata a dramatická výchova naopak literatuře možnost, lépe se do příběhu vžít, dostat se do děje a "nasát" atmosféru příběhu. Nabízí výborné uchopení tématu, které ocení jak učitel, tak žáci. Dále literatura poskytuje velkou škálu rolí, se kterými se děti mohou ztotožnit nebo se snažit pochopit jejich chování a jednání. Prostřednictvím výše zmíněného titulu, které sloužilo jako předloha pro dramatickou tvorbu, jsem docílila toho, že se žáci na hodiny těšili, hodin se plně účastnili a bez problému reagovali na podněty. Někteří z žáků si knihu po první vyučovací hodině přečetli, což splnilo jeden z mých cílů, které jsem si při psaní diplomové práce stanovila. Dalším podstatným kladem této formy práce zůstává fakt, že žáci nezískávají pouze vědomosti, zážitky, ale zaujímají určité postoje k probranému tématu a vytvářejí si vlastní názor a mají možnost problémové situace řešit bez vážných následků, a tak se na budoucí život a situace, které jim mohou být do cesty předkládány připravit s předstihem. Získávají tedy pozitivní vzory chování, se kterými se...
Při realizaci této práce jsem si uvědomila, jak moc je přínosné využití literárního díla jako metody v hodinách dramatické výchovy. Uvědomila jsem si, že literární díla mnohé nabízejí. Kniha Domov pro Marťany nabízí dramatické výchově mnohá krásná a přitažlivá témata a dramatická výchova naopak literatuře možnost, lépe se do příběhu vžít, dostat se do děje a "nasát" atmosféru příběhu. Nabízí výborné uchopení tématu, které ocení jak učitel, tak žáci. Dále literatura poskytuje velkou škálu rolí, se kterými se děti mohou ztotožnit nebo se snažit pochopit jejich chování a jednání. Prostřednictvím výše zmíněného titulu, které sloužilo jako předloha pro dramatickou tvorbu, jsem docílila toho, že se žáci na hodiny těšili, hodin se plně účastnili a bez problému reagovali na podněty. Někteří z žáků si knihu po první vyučovací hodině přečetli, což splnilo jeden z mých cílů, které jsem si při psaní diplomové práce stanovila. Dalším podstatným kladem této formy práce zůstává fakt, že žáci nezískávají pouze vědomosti, zážitky, ale zaujímají určité postoje k probranému tématu a vytvářejí si vlastní názor a mají možnost problémové situace řešit bez vážných následků, a tak se na budoucí život a situace, které jim mohou být do cesty předkládány připravit s předstihem. Získávají tedy pozitivní vzory chování, se kterými se...