dc.contributor.advisor | Marušák, Radek | |
dc.creator | Hůlková, Adéla | |
dc.date.accessioned | 2017-03-27T09:06:12Z | |
dc.date.available | 2017-03-27T09:06:12Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/3832 | |
dc.description.abstract | Při realizaci této práce jsem si uvědomila, jak moc je přínosné využití literárního díla jako metody v hodinách dramatické výchovy. Uvědomila jsem si, že literární díla mnohé nabízejí. Kniha Domov pro Marťany nabízí dramatické výchově mnohá krásná a přitažlivá témata a dramatická výchova naopak literatuře možnost, lépe se do příběhu vžít, dostat se do děje a "nasát" atmosféru příběhu. Nabízí výborné uchopení tématu, které ocení jak učitel, tak žáci. Dále literatura poskytuje velkou škálu rolí, se kterými se děti mohou ztotožnit nebo se snažit pochopit jejich chování a jednání. Prostřednictvím výše zmíněného titulu, které sloužilo jako předloha pro dramatickou tvorbu, jsem docílila toho, že se žáci na hodiny těšili, hodin se plně účastnili a bez problému reagovali na podněty. Někteří z žáků si knihu po první vyučovací hodině přečetli, což splnilo jeden z mých cílů, které jsem si při psaní diplomové práce stanovila. Dalším podstatným kladem této formy práce zůstává fakt, že žáci nezískávají pouze vědomosti, zážitky, ale zaujímají určité postoje k probranému tématu a vytvářejí si vlastní názor a mají možnost problémové situace řešit bez vážných následků, a tak se na budoucí život a situace, které jim mohou být do cesty předkládány připravit s předstihem. Získávají tedy pozitivní vzory chování, se kterými se... | en_US |
dc.description.abstract | Při realizaci této práce jsem si uvědomila, jak moc je přínosné využití literárního díla jako metody v hodinách dramatické výchovy. Uvědomila jsem si, že literární díla mnohé nabízejí. Kniha Domov pro Marťany nabízí dramatické výchově mnohá krásná a přitažlivá témata a dramatická výchova naopak literatuře možnost, lépe se do příběhu vžít, dostat se do děje a "nasát" atmosféru příběhu. Nabízí výborné uchopení tématu, které ocení jak učitel, tak žáci. Dále literatura poskytuje velkou škálu rolí, se kterými se děti mohou ztotožnit nebo se snažit pochopit jejich chování a jednání. Prostřednictvím výše zmíněného titulu, které sloužilo jako předloha pro dramatickou tvorbu, jsem docílila toho, že se žáci na hodiny těšili, hodin se plně účastnili a bez problému reagovali na podněty. Někteří z žáků si knihu po první vyučovací hodině přečetli, což splnilo jeden z mých cílů, které jsem si při psaní diplomové práce stanovila. Dalším podstatným kladem této formy práce zůstává fakt, že žáci nezískávají pouze vědomosti, zážitky, ale zaujímají určité postoje k probranému tématu a vytvářejí si vlastní názor a mají možnost problémové situace řešit bez vážných následků, a tak se na budoucí život a situace, které jim mohou být do cesty předkládány připravit s předstihem. Získávají tedy pozitivní vzory chování, se kterými se... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Literární dílo jako předloha pro dramatickou tvorbu na 1. stupni základní školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-05-16 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 21045 | |
dc.title.translated | Literary Work as a Model for Dramatic Creation in the Lower Grades of Primary Schools | en_US |
dc.contributor.referee | Svobodová, Radmila | |
dc.identifier.aleph | 000447477 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Při realizaci této práce jsem si uvědomila, jak moc je přínosné využití literárního díla jako metody v hodinách dramatické výchovy. Uvědomila jsem si, že literární díla mnohé nabízejí. Kniha Domov pro Marťany nabízí dramatické výchově mnohá krásná a přitažlivá témata a dramatická výchova naopak literatuře možnost, lépe se do příběhu vžít, dostat se do děje a "nasát" atmosféru příběhu. Nabízí výborné uchopení tématu, které ocení jak učitel, tak žáci. Dále literatura poskytuje velkou škálu rolí, se kterými se děti mohou ztotožnit nebo se snažit pochopit jejich chování a jednání. Prostřednictvím výše zmíněného titulu, které sloužilo jako předloha pro dramatickou tvorbu, jsem docílila toho, že se žáci na hodiny těšili, hodin se plně účastnili a bez problému reagovali na podněty. Někteří z žáků si knihu po první vyučovací hodině přečetli, což splnilo jeden z mých cílů, které jsem si při psaní diplomové práce stanovila. Dalším podstatným kladem této formy práce zůstává fakt, že žáci nezískávají pouze vědomosti, zážitky, ale zaujímají určité postoje k probranému tématu a vytvářejí si vlastní názor a mají možnost problémové situace řešit bez vážných následků, a tak se na budoucí život a situace, které jim mohou být do cesty předkládány připravit s předstihem. Získávají tedy pozitivní vzory chování, se kterými se... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Při realizaci této práce jsem si uvědomila, jak moc je přínosné využití literárního díla jako metody v hodinách dramatické výchovy. Uvědomila jsem si, že literární díla mnohé nabízejí. Kniha Domov pro Marťany nabízí dramatické výchově mnohá krásná a přitažlivá témata a dramatická výchova naopak literatuře možnost, lépe se do příběhu vžít, dostat se do děje a "nasát" atmosféru příběhu. Nabízí výborné uchopení tématu, které ocení jak učitel, tak žáci. Dále literatura poskytuje velkou škálu rolí, se kterými se děti mohou ztotožnit nebo se snažit pochopit jejich chování a jednání. Prostřednictvím výše zmíněného titulu, které sloužilo jako předloha pro dramatickou tvorbu, jsem docílila toho, že se žáci na hodiny těšili, hodin se plně účastnili a bez problému reagovali na podněty. Někteří z žáků si knihu po první vyučovací hodině přečetli, což splnilo jeden z mých cílů, které jsem si při psaní diplomové práce stanovila. Dalším podstatným kladem této formy práce zůstává fakt, že žáci nezískávají pouze vědomosti, zážitky, ale zaujímají určité postoje k probranému tématu a vytvářejí si vlastní názor a mají možnost problémové situace řešit bez vážných následků, a tak se na budoucí život a situace, které jim mohou být do cesty předkládány připravit s předstihem. Získávají tedy pozitivní vzory chování, se kterými se... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990004474770106986 | |