Alternativní témata a přístup v médiích: mediální aktivismus v českém prostředí
ALTERNATIVE THEMES AND APPROACH: MEDIA ACTIVISM IN THE CZECH MILIEU
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/38359Identifikátory
SIS: 101060
Kolekce
- Kvalifikační práce [18343]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Křeček, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
17. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
masová média, mediální aktivismus, umělecké skupiny, grassroots hnutí, nevládní neziskové organizace, nová média, sociální sítěKlíčová slova (anglicky)
mass media, media activism, art collectives, grassroots movements, non-governmental organizations, new media, social networksTato bakalářská práce se zabývá různými formami takzvaného mediálního aktivismu. Hlavním cílem práce je popsat činnosti, které - pod souhrnným označením mediální aktivismus - nezvyklými způsoby směřují k prosazení nepopulární agendy či alternativních náhledů na společenské otázky a problémy v médiích, a to v kontextu českého prostředí. Práce se snaží odpovědět na otázku, zda český mediální aktivismus vstřebal tendence aktivistů ze zemí západní Evropy a USA, případně jak zaostává. Tato práce se navíc snaží zjistit do jaké míry mediální aktivismus ovlivňují nová média a jak je mediální aktivisté využívají.
Bachelor's thesis 'Alternative themes and approach: media activism in the Czech milieu' deals with dissimilar forms of so-called media activism. The main goal of this paper is to describe activities that under comprehensive denotation 'media activism' are aimed at promoting unpopular agenda or alternative approach to social themes and problems in nontradional ways, scilicet in the context of the Czech milieu. The thesis tries to answer the question whether the Czech media activism absorbed the trends from Western Europe countries and the USA or not, prospectively if it drags behind. Another purpose of the thesis is also to discover at what certain extent is media activism influenced by new media and how media activists use them.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...