Infotainment a jeho projevy ve výzkumech veřejného mínění
Infotainment and its expressions in the public opinion researches
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/38374Identifikátory
SIS: 104728
Kolekce
- Kvalifikační práce [18161]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirák, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
13. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Infotainment, veřejnost, veřejné mínění, výzkum veřejného mínění, standardy prezentace výzkumů veřejného míněníKlíčová slova (anglicky)
Infotainment, public, public opinion, public opinion research, standards of the presentation of the public opinion researchesBakalářská práce "Infotainment a jeho projevy ve výzkumech veřejného mínění" se snaží odpovědět na otázku, zda a jak se v prezentaci výsledků výzkumů veřejného mínění v českých celostátních denících projevuje infotainment, tedy jev, jehož podstatou je zprostředkovávat informace zábavnou formou, což pak ovlivňuje i informaci samotnou a její působení na příjemce. V teoretické části se práce opírá o vysvětlení pojmů veřejnost, veřejné mínění a výzkum veřejného mínění ne jedné straně a infotainment na straně druhé. Následně obě tyto části propojuje, když se snaží pojmenovat, jak se infotainment může projevovat v publikování výzkumů veřejného mínění. Uvádí dále standardy, jež by měly být při zveřejňování výsledků výzkumů mínění dodržovány. Na základě těchto standardů a několika dalších kategorií, kterými jsou například množství publikovaných výzkumů mínění, forma jejich prezentace či jejich témata, pak analyzuje výsledky výzkumů veřejného mínění otištěné v denících Hospodářské noviny a Mf Dnes v období od září do listopadu 2008 a dokazuje, zda a jak se v této oblasti projevuje infotainment. Okrajově si všímá také anket zveřejněných v těchto periodikách ve stejném období. Dochází ke zjištění, že zatímco Hospodářské noviny způsobu prezentování výsledků výzkumů nevěnují přílišnou pozornost, Mf Dnes nejen...
This thesis called "Infotainment and its forms in public opinion researches" tries to answer a question whether and in what way the outcomes of public opinion researches into the Czech national daily newspapers express infotainment, a phenomenon which concern is to present the information in a entertainment form, so it effects the presented information itself and consequently such information effects a recipient. On the one hand, the thesis in a theoretical part contents explanation of the concepts of expressions public, public opinion and public opinion research, and on the other hand, it explains an expression infotainment. Furthermore, in the next chapters of this thesis, it connects both parts trying to label how infotainment can be presented in publishing of public opinion research. Moreover, it mentions the standards which should be followed. It analyses the outcomes of public opinion researches published in the daily newspaper called Hospodářské noviny and Mf Dnes in September to November 2008 on the grounds of these particular standards and also other categories, which is for example a number of published opinion researches. On the top of it, it analyses a form of their presentation or their topical issues. Besides, it shows a way of appearing infotainment in this area. In addition, this...