Zobrazit minimální záznam

Infotainment and its expressions in the public opinion researches
dc.contributor.advisorJungová, Eliška
dc.creatorStará, Šárka
dc.date.accessioned2017-04-27T21:11:41Z
dc.date.available2017-04-27T21:11:41Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/38374
dc.description.abstractBakalářská práce "Infotainment a jeho projevy ve výzkumech veřejného mínění" se snaží odpovědět na otázku, zda a jak se v prezentaci výsledků výzkumů veřejného mínění v českých celostátních denících projevuje infotainment, tedy jev, jehož podstatou je zprostředkovávat informace zábavnou formou, což pak ovlivňuje i informaci samotnou a její působení na příjemce. V teoretické části se práce opírá o vysvětlení pojmů veřejnost, veřejné mínění a výzkum veřejného mínění ne jedné straně a infotainment na straně druhé. Následně obě tyto části propojuje, když se snaží pojmenovat, jak se infotainment může projevovat v publikování výzkumů veřejného mínění. Uvádí dále standardy, jež by měly být při zveřejňování výsledků výzkumů mínění dodržovány. Na základě těchto standardů a několika dalších kategorií, kterými jsou například množství publikovaných výzkumů mínění, forma jejich prezentace či jejich témata, pak analyzuje výsledky výzkumů veřejného mínění otištěné v denících Hospodářské noviny a Mf Dnes v období od září do listopadu 2008 a dokazuje, zda a jak se v této oblasti projevuje infotainment. Okrajově si všímá také anket zveřejněných v těchto periodikách ve stejném období. Dochází ke zjištění, že zatímco Hospodářské noviny způsobu prezentování výsledků výzkumů nevěnují přílišnou pozornost, Mf Dnes nejen...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis called "Infotainment and its forms in public opinion researches" tries to answer a question whether and in what way the outcomes of public opinion researches into the Czech national daily newspapers express infotainment, a phenomenon which concern is to present the information in a entertainment form, so it effects the presented information itself and consequently such information effects a recipient. On the one hand, the thesis in a theoretical part contents explanation of the concepts of expressions public, public opinion and public opinion research, and on the other hand, it explains an expression infotainment. Furthermore, in the next chapters of this thesis, it connects both parts trying to label how infotainment can be presented in publishing of public opinion research. Moreover, it mentions the standards which should be followed. It analyses the outcomes of public opinion researches published in the daily newspaper called Hospodářské noviny and Mf Dnes in September to November 2008 on the grounds of these particular standards and also other categories, which is for example a number of published opinion researches. On the top of it, it analyses a form of their presentation or their topical issues. Besides, it shows a way of appearing infotainment in this area. In addition, this...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectInfotainmentcs_CZ
dc.subjectveřejnostcs_CZ
dc.subjectveřejné míněnícs_CZ
dc.subjectvýzkum veřejného míněnícs_CZ
dc.subjectstandardy prezentace výzkumů veřejného míněnícs_CZ
dc.subjectInfotainmenten_US
dc.subjectpublicen_US
dc.subjectpublic opinionen_US
dc.subjectpublic opinion researchen_US
dc.subjectstandards of the presentation of the public opinion researchesen_US
dc.titleInfotainment a jeho projevy ve výzkumech veřejného míněnícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-13
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId104728
dc.title.translatedInfotainment and its expressions in the public opinion researchesen_US
dc.contributor.refereeJirák, Jan
dc.identifier.aleph001368080
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce "Infotainment a jeho projevy ve výzkumech veřejného mínění" se snaží odpovědět na otázku, zda a jak se v prezentaci výsledků výzkumů veřejného mínění v českých celostátních denících projevuje infotainment, tedy jev, jehož podstatou je zprostředkovávat informace zábavnou formou, což pak ovlivňuje i informaci samotnou a její působení na příjemce. V teoretické části se práce opírá o vysvětlení pojmů veřejnost, veřejné mínění a výzkum veřejného mínění ne jedné straně a infotainment na straně druhé. Následně obě tyto části propojuje, když se snaží pojmenovat, jak se infotainment může projevovat v publikování výzkumů veřejného mínění. Uvádí dále standardy, jež by měly být při zveřejňování výsledků výzkumů mínění dodržovány. Na základě těchto standardů a několika dalších kategorií, kterými jsou například množství publikovaných výzkumů mínění, forma jejich prezentace či jejich témata, pak analyzuje výsledky výzkumů veřejného mínění otištěné v denících Hospodářské noviny a Mf Dnes v období od září do listopadu 2008 a dokazuje, zda a jak se v této oblasti projevuje infotainment. Okrajově si všímá také anket zveřejněných v těchto periodikách ve stejném období. Dochází ke zjištění, že zatímco Hospodářské noviny způsobu prezentování výsledků výzkumů nevěnují přílišnou pozornost, Mf Dnes nejen...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis called "Infotainment and its forms in public opinion researches" tries to answer a question whether and in what way the outcomes of public opinion researches into the Czech national daily newspapers express infotainment, a phenomenon which concern is to present the information in a entertainment form, so it effects the presented information itself and consequently such information effects a recipient. On the one hand, the thesis in a theoretical part contents explanation of the concepts of expressions public, public opinion and public opinion research, and on the other hand, it explains an expression infotainment. Furthermore, in the next chapters of this thesis, it connects both parts trying to label how infotainment can be presented in publishing of public opinion research. Moreover, it mentions the standards which should be followed. It analyses the outcomes of public opinion researches published in the daily newspaper called Hospodářské noviny and Mf Dnes in September to November 2008 on the grounds of these particular standards and also other categories, which is for example a number of published opinion researches. On the top of it, it analyses a form of their presentation or their topical issues. Besides, it shows a way of appearing infotainment in this area. In addition, this...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990013680800106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV