dc.contributor.advisor | Opravilová, Eva | |
dc.creator | Smékalová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2017-03-27T09:07:43Z | |
dc.date.available | 2017-03-27T09:07:43Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/3837 | |
dc.description.abstract | The theme of the graduation thesis is the integration of Roma children. It discusses contemporary possibilities of their institutional pre-school education, it attempts to summarize actual experiences and it attempts to outline the optimal model. In the practical part it builds up upon the experience of education in the nursery school for the Roma children and in the preparatory class. Simultaneously there are mentioned some of conditions, which may influence the process of integration and those which are accessible. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá integrací romských dětí. Rozebírá současné možnosti jejich institucionální předškolní výchovy, snaží se shrnout dosavadní zkušenosti a nastínit optimální model. V praktické části se opírá o praxi v mateřské škole pro romské děti a v přípravné třídě. Současně jsou zde uvedeny některé z podmínek, které mohou proces integrace ovlivnit a které lze využít. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Integrace romských dětí v podmínkách institucionální předškolní výchovy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-05-16 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 21055 | |
dc.title.translated | The Integration of Romany Children under the Conditions of Institutionalized Pre-School Instruction | en_US |
dc.contributor.referee | Kalbáčová, Jaroslava | |
dc.identifier.aleph | 000447490 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá integrací romských dětí. Rozebírá současné možnosti jejich institucionální předškolní výchovy, snaží se shrnout dosavadní zkušenosti a nastínit optimální model. V praktické části se opírá o praxi v mateřské škole pro romské děti a v přípravné třídě. Současně jsou zde uvedeny některé z podmínek, které mohou proces integrace ovlivnit a které lze využít. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | The theme of the graduation thesis is the integration of Roma children. It discusses contemporary possibilities of their institutional pre-school education, it attempts to summarize actual experiences and it attempts to outline the optimal model. In the practical part it builds up upon the experience of education in the nursery school for the Roma children and in the preparatory class. Simultaneously there are mentioned some of conditions, which may influence the process of integration and those which are accessible. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990004474900106986 | |