Zobrazit minimální záznam

Differences between using mythological archetypes in the news of public and commercial television
dc.contributor.advisorTrampota, Tomáš
dc.creatorHolub, Ondřej
dc.date.accessioned2017-04-27T21:17:34Z
dc.date.available2017-04-27T21:17:34Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/38397
dc.description.abstractRozdíly v používání mytologických archetypů ve zpravodajství veřejnoprávní a komerční televize Ondřej Holub Mediální studia Abstrakt Bakalářská práce nazvaná "Rozdíly v používání mytologických archetypů ve zpravodajství veřejnoprávní a komerční televize" se nejdříve zaměřuje na vysvětlení pojmů mýtus a mytologický archetyp. Poté se zabývá různými aspekty jejich aplikace ve zpravodajství a různými přístupy ke klasifikaci prvků mýtického charakteru, které jsou obsaženy v mediálních obsazích a v příbězích, v nichž se snoubí realita s mýtem, obecně. Mytologické archetypy uvedené odborné literatuře jsou doplněny o srovnání s příklady z tradiční mytologie, zejména z germánské a antické. Práce si rovněž všímá mechanismů, pomocí kterých mýty odrážejí, legitimizují a upevňují společenský řád a iluzi o jejím meritokratickém charakteru. Závěr předchází vyhodnocení, kapitola, která názorně analyzuje používání archetypálních formulí, které mají kořeny už právě v tradiční mytologii, v obou nejsledovanějších zpravodajských relacích v České republice. Pro tuto část jsou zásadní zejména klasifikace Jamese Lulea a Roberta Rutherforda Smithe, které jsou předlohou pro vlastní srovnání zpravodajství veřejnoprávní a komerční televize. Události ČT a Televizní noviny TV Nova jsou porovnávány podle výskytu archetypů popsaných...cs_CZ
dc.description.abstractThe differences between using mythological archetypes in the news of public and commercial television Ondřej Holub Media studies Abstract The bachelor thesis named " " first gives the explanation of the terms "myth and mythological archetypes" and then it focuses on various aspects of using them in the news broadcasts as well as on various kinds of approach to classical elements of mythical character which occur in news contents and news stories where reality is combined with myth, in general. The mythological archetypes mentioned in specialist literature are then extended by the comparison with examples from traditional - especially Germanic and antique mythologies. Further on the thesis also deals with the mechanisms by which myths are used to help reflex, legitimise and fix the social order and the illusion of its meritocratic character. The conclusion is preceded by the chapter analysing the use of archetypal formulas, which have their roots in the traditional mythology itself, in the two most popular news broadcasts in the Czech Republic. In this part the classifications made by James Lule and Robert Rutheford Smith are applied to the comparison of the news coverage on the public TV ČT 1and the commercial TV station Nova. The TV news programmes "Události (Events) on ČT and Televizní noviny (TV News) on...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectmýtuscs_CZ
dc.subjectmytologický archetypcs_CZ
dc.subjectinformacecs_CZ
dc.subjectzpravodajstvícs_CZ
dc.subjectiniciátor zprávycs_CZ
dc.subjectveřejnoprávní televizecs_CZ
dc.subjectkomerční televizecs_CZ
dc.subjectLulecs_CZ
dc.subjectBarthescs_CZ
dc.subjectmythen_US
dc.subjectmythological archetypeen_US
dc.subjectinformationen_US
dc.subjectnewsen_US
dc.subjectstarter of newsen_US
dc.subjectpublic televisionen_US
dc.subjectcommercial televisionen_US
dc.subjectLuleen_US
dc.subjectBarthesen_US
dc.titleRozdíly v používání mytologických archetypů ve zpravodajství veřejnoprávní a komerční televizecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-15
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId92538
dc.title.translatedDifferences between using mythological archetypes in the news of public and commercial televisionen_US
dc.contributor.refereeVochocová, Lenka
dc.identifier.aleph001368176
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csRozdíly v používání mytologických archetypů ve zpravodajství veřejnoprávní a komerční televize Ondřej Holub Mediální studia Abstrakt Bakalářská práce nazvaná "Rozdíly v používání mytologických archetypů ve zpravodajství veřejnoprávní a komerční televize" se nejdříve zaměřuje na vysvětlení pojmů mýtus a mytologický archetyp. Poté se zabývá různými aspekty jejich aplikace ve zpravodajství a různými přístupy ke klasifikaci prvků mýtického charakteru, které jsou obsaženy v mediálních obsazích a v příbězích, v nichž se snoubí realita s mýtem, obecně. Mytologické archetypy uvedené odborné literatuře jsou doplněny o srovnání s příklady z tradiční mytologie, zejména z germánské a antické. Práce si rovněž všímá mechanismů, pomocí kterých mýty odrážejí, legitimizují a upevňují společenský řád a iluzi o jejím meritokratickém charakteru. Závěr předchází vyhodnocení, kapitola, která názorně analyzuje používání archetypálních formulí, které mají kořeny už právě v tradiční mytologii, v obou nejsledovanějších zpravodajských relacích v České republice. Pro tuto část jsou zásadní zejména klasifikace Jamese Lulea a Roberta Rutherforda Smithe, které jsou předlohou pro vlastní srovnání zpravodajství veřejnoprávní a komerční televize. Události ČT a Televizní noviny TV Nova jsou porovnávány podle výskytu archetypů popsaných...cs_CZ
uk.abstract.enThe differences between using mythological archetypes in the news of public and commercial television Ondřej Holub Media studies Abstract The bachelor thesis named " " first gives the explanation of the terms "myth and mythological archetypes" and then it focuses on various aspects of using them in the news broadcasts as well as on various kinds of approach to classical elements of mythical character which occur in news contents and news stories where reality is combined with myth, in general. The mythological archetypes mentioned in specialist literature are then extended by the comparison with examples from traditional - especially Germanic and antique mythologies. Further on the thesis also deals with the mechanisms by which myths are used to help reflex, legitimise and fix the social order and the illusion of its meritocratic character. The conclusion is preceded by the chapter analysing the use of archetypal formulas, which have their roots in the traditional mythology itself, in the two most popular news broadcasts in the Czech Republic. In this part the classifications made by James Lule and Robert Rutheford Smith are applied to the comparison of the news coverage on the public TV ČT 1and the commercial TV station Nova. The TV news programmes "Události (Events) on ČT and Televizní noviny (TV News) on...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990013681760106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV