dc.contributor.advisor | Tichá, Alena | |
dc.creator | Soukupová, Radka | |
dc.date.accessioned | 2017-03-27T09:15:27Z | |
dc.date.available | 2017-03-27T09:15:27Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/3864 | |
dc.description.abstract | The diploma thesis deals with a problem of non-singing (unmusical) young children. It presents and evaluates methods of solution in contemporary practice of primary school teachers. Theoretical part is devoted to children's voice, different approaches of teachers to the improvement/remedy of non- singing/unmusical children, analysis of commercial textbooks and methodological handbooks for the first class which are used now in teaching practice at primary schools. The second part is composed of a research probe. Using questionnaires, information on the method of solving the problem of non- singing/unmusical children in contemporary practice has been obtained. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce pojednává o problematice nerozezpívaných dětí mladšího školního věku, předkládá a vyhodnocuje způsoby řešení v současné praxi učitelů v základních školách. V teoretické části se věnuje dětskému hlasu, různým přístupům pedagogů k nápravě nezpěvnosti dětí, rozboru dostupných učebnic a metodických příruček pro 1. ročník užívaných v současné praxi na I. stupni ZŠ. Druhou část tvoří výzkumná sonda. Pomocí dotazníků byly získány informace o způsobu řešení problematiky nezpěváků v současné praxi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Rozezpívání dětí na 1. stupni ZŠ se zaměřením na 1. ročník | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-05-18 | |
dc.description.department | Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 21057 | |
dc.title.translated | Singing Scales in the Lower Grades of Primary School with a Focus on the First Grade | en_US |
dc.contributor.referee | Volavá, Iva | |
dc.identifier.aleph | 000584351 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce pojednává o problematice nerozezpívaných dětí mladšího školního věku, předkládá a vyhodnocuje způsoby řešení v současné praxi učitelů v základních školách. V teoretické části se věnuje dětskému hlasu, různým přístupům pedagogů k nápravě nezpěvnosti dětí, rozboru dostupných učebnic a metodických příruček pro 1. ročník užívaných v současné praxi na I. stupni ZŠ. Druhou část tvoří výzkumná sonda. Pomocí dotazníků byly získány informace o způsobu řešení problematiky nezpěváků v současné praxi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis deals with a problem of non-singing (unmusical) young children. It presents and evaluates methods of solution in contemporary practice of primary school teachers. Theoretical part is devoted to children's voice, different approaches of teachers to the improvement/remedy of non- singing/unmusical children, analysis of commercial textbooks and methodological handbooks for the first class which are used now in teaching practice at primary schools. The second part is composed of a research probe. Using questionnaires, information on the method of solving the problem of non- singing/unmusical children in contemporary practice has been obtained. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990005843510106986 | |