Nutriční chování dospívajících a školní stravování
Nutrition in the Adolescent and School Meal-Plans
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3909Identifikátory
SIS: 20937
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vodáková, Jitka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - rodinná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
22. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Tématem diplomové práce je nutriční chování dospívajících a školní stravování. První část obsahuje hodnocení vlivu stravování na zdravotní stav dospívajících vzhledem ke způsobu stravování, jsou zde rozebrány jednotlivé složky potravy a jejich množství, které je potřebné pro příznivý vývoj dospívajícího. V další kapitole se zabývám tím, co to je školní stravování, jeho historií, zmiňuji se o školním stravování v cizích zemích a srovnávám ho se školním stravováním v České republice. V této kapitole je dále zahrnuta legislativa a její vývoj. V další kapitole rozebírám úlohu školy při zajištění stravovacího a pitného režimu žáků. Následující kapitola je věnována výzkumu s cílem zjistit, jak žáci vybraných základních škol využívají školní stavování a jaké k němu mají postoje. Poslední kapitola je věnována vyhodnocení výzkumného šetření a navrhnutí opatření. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Tématem diplomové práce je nutriční chování dospívajících a školní stravování. První část obsahuje hodnocení vlivu stravování na zdravotní stav dospívajících vzhledem ke způsobu stravování, jsou zde rozebrány jednotlivé složky potravy a jejich množství, které je potřebné pro příznivý vývoj dospívajícího. V další kapitole se zabývám tím, co to je školní stravování, jeho historií, zmiňuji se o školním stravování v cizích zemích a srovnávám ho se školním stravováním v České republice. V této kapitole je dále zahrnuta legislativa a její vývoj. V další kapitole rozebírám úlohu školy při zajištění stravovacího a pitného režimu žáků. Následující kapitola je věnována výzkumu s cílem zjistit, jak žáci vybraných základních škol využívají školní stavování a jaké k němu mají postoje. Poslední kapitola je věnována vyhodnocení výzkumného šetření a navrhnutí opatření. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)