Zobrazit minimální záznam

Mineralogy in the School curricula
dc.contributor.advisorMatějka, Dobroslav
dc.creatorKálalová, Anna
dc.date.accessioned2017-04-28T01:30:49Z
dc.date.available2017-04-28T01:30:49Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/39327
dc.description.abstractTato bakalářská práce je zaměřena na problematiku výuky geologie a především mineralogie na čtyřletých gymnáziích a na vyšším stupni víceletých gymnázií. Pro účely této práce byl sestaven dotazník, jehož cílem bylo zjistit informace o řešení organizace výuky geologie a především mineralogie na těchto typech škol a jejich zařazení do školních vzdělávacích programů. Z výsledků dotazníků vyplynulo, že jednotlivá gymnázia se velmi liší organizací výuky geologie. Mineralogie je nejčastěji vyučována v prvním ročníku čtyřletého, nebo odpovídajícího ročníku víceletého studia. Na některých školách je mineralogie probírána pouze v ročnících odpovídajících základní škole. Volitelný seminář, ve kterém je geologie vyučována, si mohou zvolit žáci pouze na necelých čtyřiceti procentech dotázaných škol. Na výuku geologie jsou používány nejrůznější materiály - učebnice pro ZŠ i SŠ, vysokoškolská skripta, odborné knihy a internetové zdroje. Mezi nejběžnější pomůcky používané při výuce geologie patří sbírky vzorků. Velmi časté jsou také modely krystalů a geologické mapy. Méně zastoupeny jsou obrazy, fotografie a filmy s geologickou tématikou. Nejméně běžné jsou pomůcky na mikroskopování a geologický kompas. 48 % gymnázií zařadilo do výuky laboratorní práce i geologickou či mineralogickou exkurzi, 4 % pouze...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis is focused on teaching geology and mainly mineralogy on grammar schools. Questionnaire was made for purposes of this bachelor thesis. Objective of this questionnaire was to ascertain information about organization teaching geology and mineralogy on these types of schools and their inclusion in the school curricula. The questionnaire results showed that each school is very different in organization of teaching geology. Mineralogy is most often taught in first classes of four-year, or an equivalent multi-year study. Mineralogy is at some schools taught only in classes corresponding to an elementary school. Optional subject in which is the geology taught students may choose only to nearly forty percent of surveyed schools. Schools use a lot of sorts of material - textbooks for elementary and secondary schools, university textbooks, professional books and Internet resources. The most common tools used in the teaching of geology are collections of samples. Very frequent are also models of crystals and the geological maps. Fewer common are paintings, photographs and films with a geological theme. Uncommon are tools for microscopy and geological compass. 48 % of grammar schools incorporate to education laboratory work and geological or mineralogical excursion, 4 % only laboratory...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectgeologiecs_CZ
dc.subjectmineralogiecs_CZ
dc.subjectstřední školstvícs_CZ
dc.subjectškolní vzdělávací programycs_CZ
dc.subjectgeologyen_US
dc.subjectmineralogyen_US
dc.subjectsecondary educationen_US
dc.subjectschool curriculaen_US
dc.titleZačlenění mineralogického učiva do školních vzdělávacích programůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-16
dc.description.departmentInstitute of Geochemistry, Mineralogy and Mineral Resourcesen_US
dc.description.departmentÚstav geochemie, mineralogie a nerostných zdrojůcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId82176
dc.title.translatedMineralogy in the School curriculaen_US
dc.contributor.refereeZiegler, Václav
dc.identifier.aleph001279820
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeology Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineGeologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programGeologyen_US
thesis.degree.programGeologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Ústav geochemie, mineralogie a nerostných zdrojůcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Institute of Geochemistry, Mineralogy and Mineral Resourcesen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csGeologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enGeology Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csGeologiecs_CZ
uk.degree-program.enGeologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce je zaměřena na problematiku výuky geologie a především mineralogie na čtyřletých gymnáziích a na vyšším stupni víceletých gymnázií. Pro účely této práce byl sestaven dotazník, jehož cílem bylo zjistit informace o řešení organizace výuky geologie a především mineralogie na těchto typech škol a jejich zařazení do školních vzdělávacích programů. Z výsledků dotazníků vyplynulo, že jednotlivá gymnázia se velmi liší organizací výuky geologie. Mineralogie je nejčastěji vyučována v prvním ročníku čtyřletého, nebo odpovídajícího ročníku víceletého studia. Na některých školách je mineralogie probírána pouze v ročnících odpovídajících základní škole. Volitelný seminář, ve kterém je geologie vyučována, si mohou zvolit žáci pouze na necelých čtyřiceti procentech dotázaných škol. Na výuku geologie jsou používány nejrůznější materiály - učebnice pro ZŠ i SŠ, vysokoškolská skripta, odborné knihy a internetové zdroje. Mezi nejběžnější pomůcky používané při výuce geologie patří sbírky vzorků. Velmi časté jsou také modely krystalů a geologické mapy. Méně zastoupeny jsou obrazy, fotografie a filmy s geologickou tématikou. Nejméně běžné jsou pomůcky na mikroskopování a geologický kompas. 48 % gymnázií zařadilo do výuky laboratorní práce i geologickou či mineralogickou exkurzi, 4 % pouze...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis is focused on teaching geology and mainly mineralogy on grammar schools. Questionnaire was made for purposes of this bachelor thesis. Objective of this questionnaire was to ascertain information about organization teaching geology and mineralogy on these types of schools and their inclusion in the school curricula. The questionnaire results showed that each school is very different in organization of teaching geology. Mineralogy is most often taught in first classes of four-year, or an equivalent multi-year study. Mineralogy is at some schools taught only in classes corresponding to an elementary school. Optional subject in which is the geology taught students may choose only to nearly forty percent of surveyed schools. Schools use a lot of sorts of material - textbooks for elementary and secondary schools, university textbooks, professional books and Internet resources. The most common tools used in the teaching of geology are collections of samples. Very frequent are also models of crystals and the geological maps. Fewer common are paintings, photographs and films with a geological theme. Uncommon are tools for microscopy and geological compass. 48 % of grammar schools incorporate to education laboratory work and geological or mineralogical excursion, 4 % only laboratory...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Ústav geochemie, mineralogie a nerostných zdrojůcs_CZ
dc.identifier.lisID990012798200106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV