dc.contributor.advisor | Řezníčková, Dana | |
dc.creator | Kunová, Šárka | |
dc.date.accessioned | 2017-04-28T01:50:17Z | |
dc.date.available | 2017-04-28T01:50:17Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/39372 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá problematikou žákovských postojů, která je na pomezí pedagogiky, sociologie, psychologie a oborových didaktik. Hlavním cílem práce bylo přiblížit problematiku postojů, poukázat na úroveň jejich zpracování ve vzdělávacích dokumentech, na základě analýzy navrhnout přehled postojů, představit metody měření a komentovat vybrané případové studie. Těmto cílům odpovídá obsah, struktura i metodika práce. První část vymezuje na základě dostupné odborné literatury klíčové pojmy. Následuje analýza kurikulárních dokumentů Česka a vybraných států z pohledu rozpracovanosti a konkretizace postojů v nich. Na základě analýzy kurikul je předkládán návrh, na které postoje by se měla výuka zeměpisu v Česku soustředit. V páté kapitole jsou nastíněny metody měření postojů, které lze využít pro plánovaný výzkum a následně jsou v kapitole šesté uvedeny příklady studií a výzkumů zaměřených na zjišťování postojů s využitím zmiňovaných metod. V závěru je snaha posoudit stav a míru rozpracovanosti postojů v současném českém školství a nastínit plánované šetření týkajících se žákovských postojů. Klíčová slova: postoj - hodnocení - kurikulum - sémantický diferenciál - Česko | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis deals with students attitudes, that are an interface between pedagogy, sociology, psychology and subject didactics. The main objective of this thesis is to zoom attitudes, refer to level of theirs processing in curriculum documents, make a suggestion of attitudes, present methods of their detection and comment examples of last research. These objectives are undermining the structure of thesis. The first part defines the available literature on key concepts. It is followed by analysis of curriculum documents from Czech Republic and selected countries in terms of completion and particular attitudes in them. Based on the analysis of curriculum documents a proposal focused on areas where the teaching of geography should be concentrating in Czech Republic is presented. The fifth chapter outlines the methods used to measure attitudes that can be used for the planned research. Then in the sixth chapter examples of studies and researches aimed at identifying the positions using the above mentioned methods are stated. The thesis is concluded with the effort to assess the status and degree of completion of the positions in the current Czech education and outline the planned investigations of students' attitudes. Keywords: attitude - classification - curriculum - semantic differential - Czechia | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.subject | postoje | cs_CZ |
dc.subject | hodnocení | cs_CZ |
dc.subject | kurikulum | cs_CZ |
dc.subject | sémantický diferenciál | cs_CZ |
dc.subject | Česko | cs_CZ |
dc.subject | attitude | en_US |
dc.subject | value | en_US |
dc.subject | curriculum | en_US |
dc.subject | semantic differential | en_US |
dc.subject | Czechia | en_US |
dc.title | Postoje žáků rozvíjené výukou zeměpisu | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-09-17 | |
dc.description.department | Department of Social Geography and Regional Develop. | en_US |
dc.description.department | Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 81557 | |
dc.title.translated | The Attitudes Formed by Geographical Education | en_US |
dc.contributor.referee | Hanus, Martin | |
dc.identifier.aleph | 001274592 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Biology Oriented at Education - Geography Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Biologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Biology | en_US |
thesis.degree.program | Biologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop. | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Biologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Biology Oriented at Education - Geography Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Biologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Biology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zabývá problematikou žákovských postojů, která je na pomezí pedagogiky, sociologie, psychologie a oborových didaktik. Hlavním cílem práce bylo přiblížit problematiku postojů, poukázat na úroveň jejich zpracování ve vzdělávacích dokumentech, na základě analýzy navrhnout přehled postojů, představit metody měření a komentovat vybrané případové studie. Těmto cílům odpovídá obsah, struktura i metodika práce. První část vymezuje na základě dostupné odborné literatury klíčové pojmy. Následuje analýza kurikulárních dokumentů Česka a vybraných států z pohledu rozpracovanosti a konkretizace postojů v nich. Na základě analýzy kurikul je předkládán návrh, na které postoje by se měla výuka zeměpisu v Česku soustředit. V páté kapitole jsou nastíněny metody měření postojů, které lze využít pro plánovaný výzkum a následně jsou v kapitole šesté uvedeny příklady studií a výzkumů zaměřených na zjišťování postojů s využitím zmiňovaných metod. V závěru je snaha posoudit stav a míru rozpracovanosti postojů v současném českém školství a nastínit plánované šetření týkajících se žákovských postojů. Klíčová slova: postoj - hodnocení - kurikulum - sémantický diferenciál - Česko | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with students attitudes, that are an interface between pedagogy, sociology, psychology and subject didactics. The main objective of this thesis is to zoom attitudes, refer to level of theirs processing in curriculum documents, make a suggestion of attitudes, present methods of their detection and comment examples of last research. These objectives are undermining the structure of thesis. The first part defines the available literature on key concepts. It is followed by analysis of curriculum documents from Czech Republic and selected countries in terms of completion and particular attitudes in them. Based on the analysis of curriculum documents a proposal focused on areas where the teaching of geography should be concentrating in Czech Republic is presented. The fifth chapter outlines the methods used to measure attitudes that can be used for the planned research. Then in the sixth chapter examples of studies and researches aimed at identifying the positions using the above mentioned methods are stated. The thesis is concluded with the effort to assess the status and degree of completion of the positions in the current Czech education and outline the planned investigations of students' attitudes. Keywords: attitude - classification - curriculum - semantic differential - Czechia | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012745920106986 | |