Podněty pedagogiky C. Freineta k proměnám české školy
The Pedagogy of C. Freinet with an Aim towards Change in a Czech School
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3946Identifikátory
SIS: 21067
Kolekce
- Kvalifikační práce [19157]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kargerová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
15. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce se věnuje pedagogice Célestina Freineta a jeho technice volného textu. Teoretická část popisuje okolnosti vzniku Freinetovy pedagogiky v historickém kontextu, reformní hnutí v bývalém Československu a současnou transformaci našeho školství. Na základě výše zmíněných východisek naznačuje směr, kterým by se mohl eventuálně volný text ubírat v případě jeho začlenění do výuky na prvním stupni české základní školy. Praktická část vychází s Freinetových zkušeností s integrací techniky volného textu do výuky v běžných školách. Akční výzkum dokumentuje cestu k jejímu začleňování v praxi jedné pražské základní školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This thesis treats of Célestin Freineťs pedagogy and of his "Free Writing" technique. The theoretical part describes the circumstance of Freineťs pedagogy's emergence in its historical context, reformation movements in former Czechoslovakia, and current transformation process in our school system. Upon the aforementioned theoretical basis, this thesis shows how the Free Writing technique could possibly evolve if introduced into Czech elementary schools. The practical part builds upon Freineťs experience with integration of the Free Writing technique into current schools. Action research describes an attempt to use this technique in one elementary school in Prague. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)