Zobrazit minimální záznam

The Pedagogy of C. Freinet with an Aim towards Change in a Czech School
dc.contributor.advisorTomková, Anna
dc.creatorŠkvorová, Petra
dc.date.accessioned2017-03-27T09:47:53Z
dc.date.available2017-03-27T09:47:53Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/3946
dc.description.abstractThis thesis treats of Célestin Freineťs pedagogy and of his "Free Writing" technique. The theoretical part describes the circumstance of Freineťs pedagogy's emergence in its historical context, reformation movements in former Czechoslovakia, and current transformation process in our school system. Upon the aforementioned theoretical basis, this thesis shows how the Free Writing technique could possibly evolve if introduced into Czech elementary schools. The practical part builds upon Freineťs experience with integration of the Free Writing technique into current schools. Action research describes an attempt to use this technique in one elementary school in Prague. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje pedagogice Célestina Freineta a jeho technice volného textu. Teoretická část popisuje okolnosti vzniku Freinetovy pedagogiky v historickém kontextu, reformní hnutí v bývalém Československu a současnou transformaci našeho školství. Na základě výše zmíněných východisek naznačuje směr, kterým by se mohl eventuálně volný text ubírat v případě jeho začlenění do výuky na prvním stupni české základní školy. Praktická část vychází s Freinetových zkušeností s integrací techniky volného textu do výuky v běžných školách. Akční výzkum dokumentuje cestu k jejímu začleňování v praxi jedné pražské základní školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePodněty pedagogiky C. Freineta k proměnám české školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-15
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId21067
dc.title.translatedThe Pedagogy of C. Freinet with an Aim towards Change in a Czech Schoolen_US
dc.contributor.refereeKargerová, Jana
dc.identifier.aleph000452360
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje pedagogice Célestina Freineta a jeho technice volného textu. Teoretická část popisuje okolnosti vzniku Freinetovy pedagogiky v historickém kontextu, reformní hnutí v bývalém Československu a současnou transformaci našeho školství. Na základě výše zmíněných východisek naznačuje směr, kterým by se mohl eventuálně volný text ubírat v případě jeho začlenění do výuky na prvním stupni české základní školy. Praktická část vychází s Freinetových zkušeností s integrací techniky volného textu do výuky v běžných školách. Akční výzkum dokumentuje cestu k jejímu začleňování v praxi jedné pražské základní školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis treats of Célestin Freineťs pedagogy and of his "Free Writing" technique. The theoretical part describes the circumstance of Freineťs pedagogy's emergence in its historical context, reformation movements in former Czechoslovakia, and current transformation process in our school system. Upon the aforementioned theoretical basis, this thesis shows how the Free Writing technique could possibly evolve if introduced into Czech elementary schools. The practical part builds upon Freineťs experience with integration of the Free Writing technique into current schools. Action research describes an attempt to use this technique in one elementary school in Prague. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990004523600106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV