dc.contributor.advisor | Tomková, Anna | |
dc.creator | Škvorová, Petra | |
dc.date.accessioned | 2017-03-27T09:47:53Z | |
dc.date.available | 2017-03-27T09:47:53Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/3946 | |
dc.description.abstract | This thesis treats of Célestin Freineťs pedagogy and of his "Free Writing" technique. The theoretical part describes the circumstance of Freineťs pedagogy's emergence in its historical context, reformation movements in former Czechoslovakia, and current transformation process in our school system. Upon the aforementioned theoretical basis, this thesis shows how the Free Writing technique could possibly evolve if introduced into Czech elementary schools. The practical part builds upon Freineťs experience with integration of the Free Writing technique into current schools. Action research describes an attempt to use this technique in one elementary school in Prague. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce se věnuje pedagogice Célestina Freineta a jeho technice volného textu. Teoretická část popisuje okolnosti vzniku Freinetovy pedagogiky v historickém kontextu, reformní hnutí v bývalém Československu a současnou transformaci našeho školství. Na základě výše zmíněných východisek naznačuje směr, kterým by se mohl eventuálně volný text ubírat v případě jeho začlenění do výuky na prvním stupni české základní školy. Praktická část vychází s Freinetových zkušeností s integrací techniky volného textu do výuky v běžných školách. Akční výzkum dokumentuje cestu k jejímu začleňování v praxi jedné pražské základní školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Podněty pedagogiky C. Freineta k proměnám české školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-05-15 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 21067 | |
dc.title.translated | The Pedagogy of C. Freinet with an Aim towards Change in a Czech School | en_US |
dc.contributor.referee | Kargerová, Jana | |
dc.identifier.aleph | 000452360 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se věnuje pedagogice Célestina Freineta a jeho technice volného textu. Teoretická část popisuje okolnosti vzniku Freinetovy pedagogiky v historickém kontextu, reformní hnutí v bývalém Československu a současnou transformaci našeho školství. Na základě výše zmíněných východisek naznačuje směr, kterým by se mohl eventuálně volný text ubírat v případě jeho začlenění do výuky na prvním stupni české základní školy. Praktická část vychází s Freinetových zkušeností s integrací techniky volného textu do výuky v běžných školách. Akční výzkum dokumentuje cestu k jejímu začleňování v praxi jedné pražské základní školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis treats of Célestin Freineťs pedagogy and of his "Free Writing" technique. The theoretical part describes the circumstance of Freineťs pedagogy's emergence in its historical context, reformation movements in former Czechoslovakia, and current transformation process in our school system. Upon the aforementioned theoretical basis, this thesis shows how the Free Writing technique could possibly evolve if introduced into Czech elementary schools. The practical part builds upon Freineťs experience with integration of the Free Writing technique into current schools. Action research describes an attempt to use this technique in one elementary school in Prague. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990004523600106986 | |