Zobrazit minimální záznam

Methods efficiency of geography fieldwork
dc.contributor.advisorŘezníčková, Dana
dc.creatorUvízlová, Lenka
dc.date.accessioned2017-04-28T02:40:38Z
dc.date.available2017-04-28T02:40:38Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/39528
dc.description.abstractPředkládaná bakalářská práce vznikla se záměrem přispět k objasnění otázky "Jak zvýšit efektivitu metod terénní výuky?". Na základě tohoto hlavního cíle byl vytvořen kvalitativní dotazník pro řízené rozhovory s učiteli zeměpisu na gymnáziích a realizováno pilotní šetření. Koncepčně je práce rozložena do dvou částí: teoretická a metodologicko-empirická: Teoretická část je dále rozdělena na tři celky. První přináší obsahové přiblížení hlavních pojmů souvisejících s terénní výukou geografie. Předkládá varianty výuky v terénu a seznamuje čtenáře s významem a přínosy této formy výuky pro studenty. Druhý celek se zabývá pojmem efektivita výuky a předkládá její možná homonyma i synonyma. Pomocí schématu efektivity a hladin vzdělávání poukazuje na dílčí aspekty, které ji ovlivňují. Třetí celek předkládá rozbor literatury. Metodologicko-empirická je věnována přiblížení metodologie výzkumu práce a zjištěným datům. Obsahuje zdůvodnění výběru použitých metod, seznámení s kvalitativním výzkumem a řízeným rozhovorem, představení zkoumaného vzorku a popis a analýzu zjištěných dat. Na závěr diskutuje o vhodnosti použití dotazníku pro hloubkový výzkum a o případném jiném využití této práce.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelors work has been created with the purpose of answering the question: "How can we increase the efficiency of fieldwork methods?". This has been answered by creating a qualitative questionnaire aimed at geography teachers at grammar schools, and also a pilot research has been contemplated. Conceptually, this work is split into two parts: theoretical part and methodological-empiric part: The Theoretical part. This is divided to three units. The first unit explains the content of the main terms connected with field geography education. It offers different variations of field education and the reader is introduced to meanings and benefits of this educational style for students. The second unit deals with the term "education efficiency and gives its possible homonyms and synonyms. By means of efficiency scheme and education levels it refers to the particular aspects which influence it. The third unit is focused on literature analysis. The Methodological-empiric part. This is inscribed to a closer approach of methodology of research work and collected data. It contains an explanation of a selection of used methods: introduction of qualitative research and controlled interview; and introduction of surveyed sample and analysis of the data. In the conclusion we discuss the pertinence of questionnaire, and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectterénní výukacs_CZ
dc.subjectefektivita výukycs_CZ
dc.subjectgeografiecs_CZ
dc.subjectvýuka geografiecs_CZ
dc.subjectpedagogický výzkumcs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectřízený rozhovorcs_CZ
dc.subjectfieldworken_US
dc.subjecteducation efficiencyen_US
dc.subjectgeographyen_US
dc.subjectteaching geographyen_US
dc.subjectpedagogical researchen_US
dc.subjectqualitative researchen_US
dc.subjectin-depth interviewen_US
dc.titleEfektivita metod terénní výuky geografiecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-17
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId81841
dc.title.translatedMethods efficiency of geography fieldworken_US
dc.contributor.refereeHanus, Martin
dc.identifier.aleph001274621
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBiology Oriented at Education - Geography Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineBiologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programBiologyen_US
thesis.degree.programBiologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBiologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enBiology Oriented at Education - Geography Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csBiologiecs_CZ
uk.degree-program.enBiologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředkládaná bakalářská práce vznikla se záměrem přispět k objasnění otázky "Jak zvýšit efektivitu metod terénní výuky?". Na základě tohoto hlavního cíle byl vytvořen kvalitativní dotazník pro řízené rozhovory s učiteli zeměpisu na gymnáziích a realizováno pilotní šetření. Koncepčně je práce rozložena do dvou částí: teoretická a metodologicko-empirická: Teoretická část je dále rozdělena na tři celky. První přináší obsahové přiblížení hlavních pojmů souvisejících s terénní výukou geografie. Předkládá varianty výuky v terénu a seznamuje čtenáře s významem a přínosy této formy výuky pro studenty. Druhý celek se zabývá pojmem efektivita výuky a předkládá její možná homonyma i synonyma. Pomocí schématu efektivity a hladin vzdělávání poukazuje na dílčí aspekty, které ji ovlivňují. Třetí celek předkládá rozbor literatury. Metodologicko-empirická je věnována přiblížení metodologie výzkumu práce a zjištěným datům. Obsahuje zdůvodnění výběru použitých metod, seznámení s kvalitativním výzkumem a řízeným rozhovorem, představení zkoumaného vzorku a popis a analýzu zjištěných dat. Na závěr diskutuje o vhodnosti použití dotazníku pro hloubkový výzkum a o případném jiném využití této práce.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelors work has been created with the purpose of answering the question: "How can we increase the efficiency of fieldwork methods?". This has been answered by creating a qualitative questionnaire aimed at geography teachers at grammar schools, and also a pilot research has been contemplated. Conceptually, this work is split into two parts: theoretical part and methodological-empiric part: The Theoretical part. This is divided to three units. The first unit explains the content of the main terms connected with field geography education. It offers different variations of field education and the reader is introduced to meanings and benefits of this educational style for students. The second unit deals with the term "education efficiency and gives its possible homonyms and synonyms. By means of efficiency scheme and education levels it refers to the particular aspects which influence it. The third unit is focused on literature analysis. The Methodological-empiric part. This is inscribed to a closer approach of methodology of research work and collected data. It contains an explanation of a selection of used methods: introduction of qualitative research and controlled interview; and introduction of surveyed sample and analysis of the data. In the conclusion we discuss the pertinence of questionnaire, and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.identifier.lisID990012746210106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV