Analýza frekvenční dostupnosti osobní železniční dopravy v Česku
Analysis of the Frequency of Connections in Czech Rail Transport
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/39550Identifikátory
SIS: 80603
Kolekce
- Kvalifikační práce [20090]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kupková, Lucie
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Geografie a kartografie
Katedra / ústav / klinika
Katedra aplikované geoinformatiky a kartografie
Datum obhajoby
15. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
frekvenční dostupnost, kartografické metody, železniční dopravaKlíčová slova (anglicky)
frequency of connections, accessibility, cartographical methods, railway transportAnalýza frekvenční dostupnosti osobní železniční dopravy v Česku Abstrakt Tato práce se zabývá kartografickým znázorněním frekvenční dostupnosti do map a její ana- lýzou na vhodných úrovních sledování za využití softwaru ArcGIS 9.3. Teoretická část se vě- nuje kategorizaci vlaků a využití GIS zejména pro sledování dopravních analýz dostupnosti. Ná- sleduje popis použitých metod, kterými jsou izolinie a kartodiagram. V hlavní části je popsána tvorba příslušných datových vrstev a metodika sběru dat. Zhodnoceny jsou dosažené výsledky a vhodnost použití jednotlivých metod. Frekvenční dostupnost je rozdělena na dva typy. Jejich odlišnosti jsou diskutovány v závěrečné části, kde je upozorněno také na několik komplikací, které se v průběhu práce objevily. Hlavním výstupem jsou dvě mapy frekvenční dostupnosti pro ČR a jedna pro Středočeský kraj. Klíčová slova: frekvenční dostupnost, kartografické metody, železniční doprava
Analysis of the frequency of connections in Czech railway transport Abstract This paper deals with cartographic representation of frequency of connections in maps and with analysis in suitable level using software ArcGIS 9.3. Theoretical part is aimed at train categories and use of GIS mainly in analysis of traffic accessibility. Next there is a description of used methods which are isoline and cartodiagram. The main part of the paper discribes a creation of relevant data layers and methodology of data capture. Here is also evaluation of the results and suitability of used methods. The frequency of connections is devided into two types. Their differences are discussed in final section where is also warning about several complications that occurred during the work. The main output are two maps for the Czech Republic and one for Středočeský district. Keywords: frequency of connections, accessibility, cartographical methods, railway transport