Dramatická výchova v učitelské praxi absolventů PedFUK oboru učitelství pro 1.st.ZŠ se specializací dramatická výchova
Drama Education in Practice Teaching for Graduates of the Faculty of Educ., Ch. Un. in the Field of Teaching for the Lower Grades of Prim. School with a Specialization in Dramatic Educ.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3966Identifikátory
SIS: 21063
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Marušák, Radek
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
16. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Na počátku této diplomové práce byla má pozitivní zkušenost s dramatickou výchovou a záměr pokusit se zjistit, nakolik se daří uplatňovat dramatickou výchovu v současném prostředí českého základního školství a v jakých podobách. Abych mohla svůj výzkumný záměr realizovat, zúžila jsem oblast výzkumu na absolventy a studenty oboru učitelství pro 1. stupeň ZŠ Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy se specializací dramatická výchova. Bylo potěšením vyhodnocovat dotazníky jimi vyplněné, neboť bylo znát, že dramatická výchova je pro mnohé z nich předmětem, kterým se opravdu zabývají a snaží se najít v daných podmínkách jeho optimální realizaci. Z výzkumu vyplývá, že metody a techniky dramatické výchovy jsou respondenty v nejvyšší míře využívány v jiných předmětech. Tento způsob uplatňování dramatické výchovy využívá 96% respondentů. Dramatickou výchovu učí jako samostatný předmět 24% respondentů. Je otázkou, kdy se dramatická výchova stane rovnocennou specializací výchovám hudební, tělesné a výtvarné. V Rámcovém vzdělávacím programu má dramatická výchova statut jednoho z doplňujících vzdělávacích oborů, bohužel nikoli základních. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Na počátku této diplomové práce byla má pozitivní zkušenost s dramatickou výchovou a záměr pokusit se zjistit, nakolik se daří uplatňovat dramatickou výchovu v současném prostředí českého základního školství a v jakých podobách. Abych mohla svůj výzkumný záměr realizovat, zúžila jsem oblast výzkumu na absolventy a studenty oboru učitelství pro 1. stupeň ZŠ Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy se specializací dramatická výchova. Bylo potěšením vyhodnocovat dotazníky jimi vyplněné, neboť bylo znát, že dramatická výchova je pro mnohé z nich předmětem, kterým se opravdu zabývají a snaží se najít v daných podmínkách jeho optimální realizaci. Z výzkumu vyplývá, že metody a techniky dramatické výchovy jsou respondenty v nejvyšší míře využívány v jiných předmětech. Tento způsob uplatňování dramatické výchovy využívá 96% respondentů. Dramatickou výchovu učí jako samostatný předmět 24% respondentů. Je otázkou, kdy se dramatická výchova stane rovnocennou specializací výchovám hudební, tělesné a výtvarné. V Rámcovém vzdělávacím programu má dramatická výchova statut jednoho z doplňujících vzdělávacích oborů, bohužel nikoli základních. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)