dc.contributor.advisor | Wildová, Radka | |
dc.creator | Čtvrtečková, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2017-03-27T10:02:01Z | |
dc.date.available | 2017-03-27T10:02:01Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/3982 | |
dc.description.abstract | In my graduation thesis with the title "Development of primary literacy of pupils from minority groups", I am trying to analyze teaching reading and writing of children belonging to ethnic minorities, who attend Czech schools. My thesis' target is to state possible approaches and recommendations how to develop the primary literacy of these children and how to minimize teaching problems. 1 also refer to legislature and possibilities of state assistance. The result of my thesis is mentioning different approaches of educators to teaching. Because factually it is up to them, how they cope with potential difficulties connected with teaching children from minorities to read and write. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.description.abstract | Ve své diplomové práci s názvem Rozvoj počáteční gramotnosti žáků minoritních skupin se snažím analyzovat výuku čtení a psaní dětí z národnostních menšin, které navštěvují české školy. Cílem mé práce je uvedení možných přístupů a doporučení, jak u těchto dětí rozvíjet počáteční gramotnost a jak minimalizovat problémy výuky. Zabývám se také legislativou a možnostmi pomoci ze strany státu. Výsledkem mé práce je uvedení rozdílných přístupů k výuce ze strany učitelů. Je totiž právě na nich, jak se vyrovnají s možnými obtížemi, které výuka čtení a psaní dětí minoritních skupin přináší. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Rozvoj počáteční gramotnosti žáků minoritních skupin | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-05-15 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 21099 | |
dc.title.translated | The Development of Computer Literacy in Pupils from Minority Groups | en_US |
dc.contributor.referee | Křivánek, Zdeněk | |
dc.identifier.aleph | 000447604 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Ve své diplomové práci s názvem Rozvoj počáteční gramotnosti žáků minoritních skupin se snažím analyzovat výuku čtení a psaní dětí z národnostních menšin, které navštěvují české školy. Cílem mé práce je uvedení možných přístupů a doporučení, jak u těchto dětí rozvíjet počáteční gramotnost a jak minimalizovat problémy výuky. Zabývám se také legislativou a možnostmi pomoci ze strany státu. Výsledkem mé práce je uvedení rozdílných přístupů k výuce ze strany učitelů. Je totiž právě na nich, jak se vyrovnají s možnými obtížemi, které výuka čtení a psaní dětí minoritních skupin přináší. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | In my graduation thesis with the title "Development of primary literacy of pupils from minority groups", I am trying to analyze teaching reading and writing of children belonging to ethnic minorities, who attend Czech schools. My thesis' target is to state possible approaches and recommendations how to develop the primary literacy of these children and how to minimize teaching problems. 1 also refer to legislature and possibilities of state assistance. The result of my thesis is mentioning different approaches of educators to teaching. Because factually it is up to them, how they cope with potential difficulties connected with teaching children from minorities to read and write. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990004476040106986 | |