dc.contributor.advisor | Wildová, Radka | |
dc.creator | Brixíová, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2017-03-27T10:02:19Z | |
dc.date.available | 2017-03-27T10:02:19Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/3983 | |
dc.description.abstract | Thesis on Didactical games as a means of developing reading skills in the first class, dealing with primary school educational themes, mainly the current concept of primary education reading (aim, tasks, organisations, methods and pedagogy assessment). Also dealing with comprehending complex didactic games relating to reading education, which should provide inspiration for working with children. Following the initial research, the aim of which was to monitor teachers' work in the first class, the teachers involved expressed an interest in working with similarly complex games. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce Didaktická hra jako prostředek rozvíjející čtení v 1. ročníku zpracovává téma primárního vzdělávání, především téma současného pojetí výuky počátečního čtení (cíle, úkoly, organizace, metody a hodnocení výuky). Obsahuje též soubor didaktických her pro rozvoj čtení, který by měl být inspirací při práci s dětmi. Z uvedeného výzkumného šetření, jehož cílem bylo zmapovat práci učitelů v 1. ročníku, vyplynulo, že by učitelé takovýto soubor uvítali. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Didaktická hra jako prostředek rozvíjející čtení v 1. ročníku | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-05-15 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 21097 | |
dc.title.translated | A Didactic Game as a Means of Fostering Reading in the First Grade | en_US |
dc.contributor.referee | Křivánek, Zdeněk | |
dc.identifier.aleph | 000452365 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce Didaktická hra jako prostředek rozvíjející čtení v 1. ročníku zpracovává téma primárního vzdělávání, především téma současného pojetí výuky počátečního čtení (cíle, úkoly, organizace, metody a hodnocení výuky). Obsahuje též soubor didaktických her pro rozvoj čtení, který by měl být inspirací při práci s dětmi. Z uvedeného výzkumného šetření, jehož cílem bylo zmapovat práci učitelů v 1. ročníku, vyplynulo, že by učitelé takovýto soubor uvítali. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | Thesis on Didactical games as a means of developing reading skills in the first class, dealing with primary school educational themes, mainly the current concept of primary education reading (aim, tasks, organisations, methods and pedagogy assessment). Also dealing with comprehending complex didactic games relating to reading education, which should provide inspiration for working with children. Following the initial research, the aim of which was to monitor teachers' work in the first class, the teachers involved expressed an interest in working with similarly complex games. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990004523650106986 | |