dc.contributor.advisor | Halászová, Věra | |
dc.creator | Skočíková, Ludmila | |
dc.date.accessioned | 2017-03-27T10:04:24Z | |
dc.date.available | 2017-03-27T10:04:24Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/3990 | |
dc.description.abstract | Ve své diplomové práci jsem se rozhodla věnovat českému cestovateli, etnografovi a kaktusáři Alberto Vojtěchu Fricovi. Frič, který počátkem dvacátého století podnikl osm zámořských cest do Jižní Ameriky, Mexika a USA se na svých cestách věnoval zaznamenávání mizející indiánské kultury a sběru rostlin - především kaktusů. Právě jeho etnografické a botanické zaměření mě přimělo, abych si jeho osobu zvolila pro svoji diplomovou práci. V současném školství se klade velký důraz na to, aby bylo učivo jednotlivých vyučovacích předmětů propojené, aby se žáci neučili izolované vědomosti bez znalosti a porozumění širším souvislostem. Propojení humanitních předmětů, jako je například občanská výchova, dějepis, nebo český jazyk je na nasnadě, už méně si však dovedeme představit propojení občanské výchovy s přírodovědnými předměty biologií, matematikou, fyzikou atd. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.description.abstract | Ve své diplomové práci jsem se rozhodla věnovat českému cestovateli, etnografovi a kaktusáři Alberto Vojtěchu Fricovi. Frič, který počátkem dvacátého století podnikl osm zámořských cest do Jižní Ameriky, Mexika a USA se na svých cestách věnoval zaznamenávání mizející indiánské kultury a sběru rostlin - především kaktusů. Právě jeho etnografické a botanické zaměření mě přimělo, abych si jeho osobu zvolila pro svoji diplomovou práci. V současném školství se klade velký důraz na to, aby bylo učivo jednotlivých vyučovacích předmětů propojené, aby se žáci neučili izolované vědomosti bez znalosti a porozumění širším souvislostem. Propojení humanitních předmětů, jako je například občanská výchova, dějepis, nebo český jazyk je na nasnadě, už méně si však dovedeme představit propojení občanské výchovy s přírodovědnými předměty biologií, matematikou, fyzikou atd. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Alberto Vojtěch Frič a jeho vědecký přínos | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-05-15 | |
dc.description.department | Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 20687 | |
dc.title.translated | Alberto Vojtěch Frič and His Scientific Contribution | en_US |
dc.contributor.referee | Dostál, Petr | |
dc.identifier.aleph | 000413425 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Social Scienses | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - základy společenských věd | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - základy společenských věd | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Social Scienses | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Ve své diplomové práci jsem se rozhodla věnovat českému cestovateli, etnografovi a kaktusáři Alberto Vojtěchu Fricovi. Frič, který počátkem dvacátého století podnikl osm zámořských cest do Jižní Ameriky, Mexika a USA se na svých cestách věnoval zaznamenávání mizející indiánské kultury a sběru rostlin - především kaktusů. Právě jeho etnografické a botanické zaměření mě přimělo, abych si jeho osobu zvolila pro svoji diplomovou práci. V současném školství se klade velký důraz na to, aby bylo učivo jednotlivých vyučovacích předmětů propojené, aby se žáci neučili izolované vědomosti bez znalosti a porozumění širším souvislostem. Propojení humanitních předmětů, jako je například občanská výchova, dějepis, nebo český jazyk je na nasnadě, už méně si však dovedeme představit propojení občanské výchovy s přírodovědnými předměty biologií, matematikou, fyzikou atd. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | Ve své diplomové práci jsem se rozhodla věnovat českému cestovateli, etnografovi a kaktusáři Alberto Vojtěchu Fricovi. Frič, který počátkem dvacátého století podnikl osm zámořských cest do Jižní Ameriky, Mexika a USA se na svých cestách věnoval zaznamenávání mizející indiánské kultury a sběru rostlin - především kaktusů. Právě jeho etnografické a botanické zaměření mě přimělo, abych si jeho osobu zvolila pro svoji diplomovou práci. V současném školství se klade velký důraz na to, aby bylo učivo jednotlivých vyučovacích předmětů propojené, aby se žáci neučili izolované vědomosti bez znalosti a porozumění širším souvislostem. Propojení humanitních předmětů, jako je například občanská výchova, dějepis, nebo český jazyk je na nasnadě, už méně si však dovedeme představit propojení občanské výchovy s přírodovědnými předměty biologií, matematikou, fyzikou atd. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990004134250106986 | |