Stylizace doprovodů lidových písní s výhledem na provádění s dětským instrumentálním souborem a na vokální provádění
Stylization of Folk Songs with a view to Performance with Children?s Instrumental Groups and Vocal Performance
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3991Identifikátory
SIS: 20897
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bělohlávková, Petra
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
18. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Hudba má v mém životě jedno z nejdůležitějších postavení. Dokáže mne rozčílit, uklidnit, rozesmát i rozplakat, často za mne mluví a myslím si, že i díky ní se pohybuji v životě tím správným směrem. Na českých základních školách jsou většinou hodiny hudební výchovy pojímány jako hodiny zpěvu. Je spousta učitelů, kteří prožívají tyto hodiny jako nutné zlo, a to se samozřejmě odráží i ve vztahu dětí k hudebnímu světu. Bylo by ideální, kdyby se této činnosti věnovali jen učitelé "zapálení pro věc" a především hudební praktici. Je celkem nevyhovující, když pedagog dokáže vyjmenovat stupnice, ale své znalosti nevyužije v praxi (transponovat písně do potřebné tóniny apod ). Doufám, že se k této skupině neřadím a dětem, se kterými hodiny hudební výchovy prožívám, poskytuji víc, než jen pouhý výřad informací. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Hudba má v mém životě jedno z nejdůležitějších postavení. Dokáže mne rozčílit, uklidnit, rozesmát i rozplakat, často za mne mluví a myslím si, že i díky ní se pohybuji v životě tím správným směrem. Na českých základních školách jsou většinou hodiny hudební výchovy pojímány jako hodiny zpěvu. Je spousta učitelů, kteří prožívají tyto hodiny jako nutné zlo, a to se samozřejmě odráží i ve vztahu dětí k hudebnímu světu. Bylo by ideální, kdyby se této činnosti věnovali jen učitelé "zapálení pro věc" a především hudební praktici. Je celkem nevyhovující, když pedagog dokáže vyjmenovat stupnice, ale své znalosti nevyužije v praxi (transponovat písně do potřebné tóniny apod ). Doufám, že se k této skupině neřadím a dětem, se kterými hodiny hudební výchovy prožívám, poskytuji víc, než jen pouhý výřad informací. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)