dc.contributor.advisor | Kadlec, Rudolf | |
dc.creator | Dufek, Jan | |
dc.date.accessioned | 2017-05-06T18:04:53Z | |
dc.date.available | 2017-05-06T18:04:53Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/40002 | |
dc.description.abstract | Hlavním cílem této práce je vytvořit bota pro Unreal Tournament 2004, jehož chování má být co nejpodobnější lidským hráčům. Nejdříve jsme naměřili herní data od lidí a od botů. Poté jsme vybrali výchozího bota a udělali jsme celkem pět iterací porovnání dat od bota s lidskými daty, výběru nějakého rozdílu, vylepšení bota s cílem odstranit tento rozdíl a znovu měření dat. Úspěšná vylepšení byla odebrání otáčení bota za běhu, přidání reakcí na zasažení a lepší přepínání zbraní. Vylepšení která nezmenšila rozdíly byla přidání kempovacího a toulavého módu a útěk s použitím modulu viditelnosti. Na závěr byla věrohodnost bota testována během studie s lidskými hráči. Bot se bude účastnit soutěže botů podobných člověku pojmenovanou 2K BotPrize. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The main goal of my thesis is to create a bot for Unreal Tournament 2004 whose behaviour will be as similar as possible to human controlled players. At the beginning, I measured game play data from both humans and bots. Then, I chose one initial bot and I did five iterations of comparing bot data with humans data, selecting one difference, improving the bot with the aim to eliminate the difference and measuring data again. The successful improvements I made were removing rotations during running, adding reactions on hit and better weapon switching. The improvements that did not make a difference were adding a camping and roaming objective and evade using visibility module. In the end, believability of the bot was tested during a study with human players. The bot will take part in a human-like bot competition named the 2K BotPrize. | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | bot | cs_CZ |
dc.subject | autonomní agent | cs_CZ |
dc.subject | UT2004 | cs_CZ |
dc.subject | Pogamut | cs_CZ |
dc.subject | bot | en_US |
dc.subject | autonomous agent | en_US |
dc.subject | UT2004 | en_US |
dc.subject | Pogamut | en_US |
dc.title | Human-like bot | en_US |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-06-18 | |
dc.description.department | Department of Software and Computer Science Education | en_US |
dc.description.department | Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 117058 | |
dc.title.translated | Bot podobný člověku | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Dvořák, Filip | |
dc.identifier.aleph | 001479830 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | General Computer Science | en_US |
thesis.degree.discipline | Obecná informatika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Obecná informatika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | General Computer Science | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Hlavním cílem této práce je vytvořit bota pro Unreal Tournament 2004, jehož chování má být co nejpodobnější lidským hráčům. Nejdříve jsme naměřili herní data od lidí a od botů. Poté jsme vybrali výchozího bota a udělali jsme celkem pět iterací porovnání dat od bota s lidskými daty, výběru nějakého rozdílu, vylepšení bota s cílem odstranit tento rozdíl a znovu měření dat. Úspěšná vylepšení byla odebrání otáčení bota za běhu, přidání reakcí na zasažení a lepší přepínání zbraní. Vylepšení která nezmenšila rozdíly byla přidání kempovacího a toulavého módu a útěk s použitím modulu viditelnosti. Na závěr byla věrohodnost bota testována během studie s lidskými hráči. Bot se bude účastnit soutěže botů podobných člověku pojmenovanou 2K BotPrize. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The main goal of my thesis is to create a bot for Unreal Tournament 2004 whose behaviour will be as similar as possible to human controlled players. At the beginning, I measured game play data from both humans and bots. Then, I chose one initial bot and I did five iterations of comparing bot data with humans data, selecting one difference, improving the bot with the aim to eliminate the difference and measuring data again. The successful improvements I made were removing rotations during running, adding reactions on hit and better weapon switching. The improvements that did not make a difference were adding a camping and roaming objective and evade using visibility module. In the end, believability of the bot was tested during a study with human players. The bot will take part in a human-like bot competition named the 2K BotPrize. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014798300106986 | |