dc.contributor.advisor | Marada, Miroslav | |
dc.creator | Škrko, Michal | |
dc.date.accessioned | 2017-05-06T18:14:32Z | |
dc.date.available | 2017-05-06T18:14:32Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/40039 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá leteckou dopravou a jejím vývojem po deregulaci v roce 1978 na příkladu Spojených států amerických. Cílem je zjistit vliv deregulace na rozvoj amerických letišť a na změnu jejich pořadí podle počtu odbavených cestujících. Dále jsou řešeny trhy nízkonákladových společností v období těsně po deregulaci a následně po teroristických útocích z 11. září. V práci je zahrnuto i porovnání modelů letecké dopravy "point-to-point" a "hub-and-spoke". Bylo prokázáno, že nízkonákladoví dopravci využívají tzv. systém point-to-point, zatímco klasické letecké společnosti využívají sítí tzv. typu hub-and- spoke se systémem uzlových letišť, jejichž vytváření je též v práci popsáno. Klíčová slova: letecká doprava - deregulace - point-to-point - hub-and-spoke - nízkonákladové letecké společnosti - USA - 11. září | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor thesis deals with the air transportation and its growth after deregulation in 1978 as an example of the United States of America. The aim is to determine the impact of deregulation on the development of the US airports and to change their order of number of passengers. Markets of low-cost carriers are addressed in the period immediately after deregulation and after those terroristic attacks of September 11. The thesis includes comparison of air transport models point-to-point and hub-and-spoke. It has been demonstrated that low-cost carriers use point-to-point system while traditional airlines use hub-and-spoke networks with system of hub airports whose creating is also described in thesis. Keywords: air transportation - deregulation - point-to-point - hub-and-spoke - low-cost carriers - USA - September 11 | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.title | Změny letecké dopravy v USA po deregulaci trhu | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-06-19 | |
dc.description.department | Department of Social Geography and Regional Develop. | en_US |
dc.description.department | Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 119902 | |
dc.title.translated | Changes of Air Transportation in USA after Market Deregulation | en_US |
dc.contributor.referee | Chmelík, Jakub | |
dc.identifier.aleph | 001481617 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Geography and Cartography | en_US |
thesis.degree.discipline | Geografie a kartografie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Geography | en_US |
thesis.degree.program | Geografie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop. | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Geografie a kartografie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Geography and Cartography | en_US |
uk.degree-program.cs | Geografie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Geography | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zabývá leteckou dopravou a jejím vývojem po deregulaci v roce 1978 na příkladu Spojených států amerických. Cílem je zjistit vliv deregulace na rozvoj amerických letišť a na změnu jejich pořadí podle počtu odbavených cestujících. Dále jsou řešeny trhy nízkonákladových společností v období těsně po deregulaci a následně po teroristických útocích z 11. září. V práci je zahrnuto i porovnání modelů letecké dopravy "point-to-point" a "hub-and-spoke". Bylo prokázáno, že nízkonákladoví dopravci využívají tzv. systém point-to-point, zatímco klasické letecké společnosti využívají sítí tzv. typu hub-and- spoke se systémem uzlových letišť, jejichž vytváření je též v práci popsáno. Klíčová slova: letecká doprava - deregulace - point-to-point - hub-and-spoke - nízkonákladové letecké společnosti - USA - 11. září | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis deals with the air transportation and its growth after deregulation in 1978 as an example of the United States of America. The aim is to determine the impact of deregulation on the development of the US airports and to change their order of number of passengers. Markets of low-cost carriers are addressed in the period immediately after deregulation and after those terroristic attacks of September 11. The thesis includes comparison of air transport models point-to-point and hub-and-spoke. It has been demonstrated that low-cost carriers use point-to-point system while traditional airlines use hub-and-spoke networks with system of hub airports whose creating is also described in thesis. Keywords: air transportation - deregulation - point-to-point - hub-and-spoke - low-cost carriers - USA - September 11 | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014816170106986 | |