Mediální obraz České republiky v britském denním tisku
Media image of the Czech Republic in British daily newspapers
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40123Identifikátory
SIS: 104263
Kolekce
- Kvalifikační práce [18161]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nečas, Vlastimil
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
25. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Předmětem diplomové práce "Mediální obraz České republiky v britském denním tisku" je analýza mediální reprezentace České republiky v denících The Guardian a The Times. Analýza je prováděna kombinací kvantitativní obsahové analýzy a metody konstantní komparace na vzorku celkem 906 příspěvků se zmínkou o ČR publikovaných v letech 1998, 2004 a 2010. Cílem diplomové práce je odpovědět na otázky týkající se tematické agendy příspěvků, výskytu konkrétních aktérů, intenzity pokrytí tématu a jejího vývoje v čase, geopolitického kontextu příspěvků a atributů, jež média České republice přisuzují. Práce se skládá z teoretické a výzkumné části. Úvodní kapitoly popisují teoretická východiska a dosavadní poznatky o zkoumaném tématu. Zabývají se problematikou vztahu reality a medií, reprezentace reality, formování stereotypů, nastolování agendy a faktorů ovlivňujících proces tvorby mediálních obsahů. Samostatná kapitola je věnována charakteristice britského mediálního prostředí a podrobnému popisu obou analyzovaných titulů. Výzkumná část potom nejprve shrnuje základní údaje o zvolených metodách zkoumání mediálních obsahů a následně detailně popisuje průběh a výstupy obou částí výzkumu. Výsledkem kvantitativní obsahové analýzy je kvantifikace charakteristik analyzovaného vzorku. Hlubší pohled do způsobu...
The subject of a Diploma Thesis "Media image of the Czech Republic in British daily newspapers" is the media representation of the Czech Republic in The Guardian and The Times journals. The analysis has been made by combining quantitative content analysis and constant comparative technique of 906 articles mentioning the Czech Republic published in years 1998, 2004 and 2010. The purpose of this Diploma Thesis is to answer questions related to the agenda of topic, occurrence of specific participants, intensity of the subject appearance and its development in time, geopolitics context and attributes, that media assign to the Czech Republic. Diploma Thesis consists of a theoretical part as well as performed research. The theoretical background and previous knowledge of the subject is defined in the introductory chapters. Those chapters reflect the issues of reality representation, stereotypes, agenda- setting as well as factors that impact the media production process. The British media environment together with a detailed description of analysed topics are specified in a separate chapter. Basic information about selected research methods followed by a description of the particular process and all identified outputs are summarized in the second part of the thesis. The result of the quantitative content...